Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bengan75
Hello, har sista dagarna varit ganska kallt här.. pendlat mellan 19-25 grader sista 3-4 dagarna och bilen har inte använts så mycket och stått ute och känns allmänt frusen.. Igår då jag skulle åka hem från jobbet tyckte jag den kändes liite tokstel så jag tog en tur efter den blivit ordentligt varm.. När jag kommer ut på en genomfartsled så stämplar jag och märker lite förvånat att det inte händer så mycket som normalt vid 3-4.000 varv.. Det är alltså en T5-94...

Är det nån fler som kännt några liknande fenomen? Ville ju inte åka runt och plåga bilen i kylan så jag har inte brytt mig om det så mycket ännu..
av *pettson*
Bengan75 skrev:Hello, har sista dagarna varit ganska kallt här.. pendlat mellan 19-25 grader sista 3-4 dagarna och bilen har inte använts så mycket och stått ute och känns allmänt frusen.. Igår då jag skulle åka hem från jobbet tyckte jag den kändes liite tokstel så jag tog en tur efter den blivit ordentligt varm.. När jag kommer ut på en genomfartsled så stämplar jag och märker lite förvånat att det inte händer så mycket som normalt vid 3-4.000 varv.. Det är alltså en T5-94...

Är det nån fler som kännt några liknande fenomen? Ville ju inte åka runt och plåga bilen i kylan så jag har inte brytt mig om det så mycket ännu..
Gör en sökning om ämnet och du skola finna.. :-)-)
av Bengan75
Ja jag vet inte vad det berodde på, men igår var det -5 och bilen betedde sig som vanligt igen.. idag -15 och verkar oxå vara okej...

Kanske helt enkelt var frusen och trött, märkte att kupefläkten gick trögt oxå när det var närmre -25..
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]