Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Godmorgon, kom precis upp från mitt garage 8)

Var på Volvo och köpte ny oljefälla, slangar, flamfälla, insugspackning ja allt man behöver.
Gjorde allt som man ska och jobbet var enkelt.

Startade bilen och den gick asknackigt och motorlampan för bränslefel el vad det är lyser. Gick ut & kände på kablarna.
Jag hade inte tryck ned en av spridarkontakterna ordentligt så jag tryckte ned den med motorn igång. Nu gick bilen klockrent men lampan lyser fortfarande, hjälpte ej att stänga av & sedan på. Lyser fortfarande ?:-/

Några tips?
ketto skrev:du har ju en -94:a, så läs ut felkod(erna) och släck den/dom me hjälp av diagnosuttaget på din bil, sitter vid höger framljus
Eller ta bort plus på batteriet!
Okej det e sant, tack ska prova det imorgon bitti. Lampan har aldrig lyst förut. Var det för att jag startade bilen med en spridarkontakt ur som pökar till det så man måste nolla felkoder?

Om man tar bort plussen, hur länge?
varför inte använda diagnostuttaget som sitter i bilen och radera koden så? finns en fin guide längst upp. annars är det minus du ska ta bort i någon timme, funkar dock inte alltid
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]