Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av krille86
Hej har lite problem med låset vänster dörr bak och funderar nu på att byta låskistan bak. undrar nu om de går att ta en låskista från en nyare s60 om de nu är samma min s60 är en 2.4t 2001.sen undrar ja om de är nån som har nå tips om hur man gör när man ska byta kistan. tacksam för snabbt svar mvh christer
av Jwinkler
blir bökigt med inställningen av stängerna till låsknapp etc om du tar en beggad, en ny så sitter det en "sprint" som du drar ut när du fått på stängerna och gör att den är "nollad" eller hur man ska säga.
hur du byter? jaa du tar bort dörrsidan,borrar ur en poppnit, svär över en plastkåpa som oftast sitter fast utav bara fasen..sen tar du väck skruvarna från låset på dörrens kortsida, pillar ut låset, och sedan tillbaka..du ser hur du ska göra när du har tagit bort dörrsidan..inga konstigheter.
av krille86
okej så de är bäst att köpa en ny då men varför måste låset nollas för??. va händer om man sätter dit en begagnad?. nån som vet va en ny kostar då ??
av janne44
Hej! Har precis bytt min låskista vänster fram. Köpte en begagnad av en kille för 300kr inklusive frakt. Jag har INTE nollat min "nya" kista. Det ända jag kollade var att jag fick länkarmarna på samma ställe ( Det var bara till att sätta på länkarmarna och kolla så man fick rätt "slaglängd" genom att prova med nyckeln och handtaget). Vet ej hur det är på bakdörrarna, men på fram dörren fick jag ta bort en plastkåpa (stöldskydd) och borra ur popniten till fönsterskenan. ( Köp EJ original popnit för den är hård som sten att dra ihop. På volvo använder dom en luftdriven popnitstång). Lycka till :-)-) Janne
Varierande laddtryck Volvo 940

Får testa, felet känns som det må[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]