Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matzen10
Tank skrev:Låter bra..Fick färgen idag... tänkte höra med er som har lackat er sensorer om ni har ruggat upp yta med våtslippapper för att få färgen att fästa bättre eller om man pajar sensorn om man gör så..ska lacka imorgon så tacksam för snabba svar :)
You`ve got mail!

M V H
---> M10
av Nujimo
Ni som lackat era, märker ni någon skillnad när sista varningsfasen i signalen går igång eller piper den vid 40cm? 10cm vore ju bäst, Kanske går att justera in med flera lager lack?
av Fred
Nujimo skrev:Ni som lackat era, märker ni någon skillnad när sista varningsfasen i signalen går igång eller piper den vid 40cm? 10cm vore ju bäst, Kanske går att justera in med flera lager lack?
Jag lackade mina innan montering så jag har inget att jämföra med men sista fasen skriker vid ca 40 cm. Som jag skrev tidigare har jag ganska många lager färg/klarlack så jag är tveksam till att ännu fler skulle göra så stor skillnad. Jag har funderat på att lägga på lite tejp för att se om det gör någon skillnad...men har inte kommit mig för att göra det ännu.

Mvh
/Fred
av Tank
Har monterat mina nu. Blev bra :) nöjd som ... Jag föjlde instalationstråden här och det gick bra. Jag våtslipa på sensorerna tillslut (Matz..hehe)..ett tips bara: lägg på lim för utomhusbruk runt sensoreran på insidan..var rädd för att dom skulle ploppa ut efter några timmars användning.
av Fred
Är det något speciellt du vill ha bild på Matzen10? Jag fotade ingenting under monteringen men jag har några bilder på slutresultatet.

Mvh
/Fred
av matzen10
Fred skrev:Är det något speciellt du vill ha bild på Matzen10? Jag fotade ingenting under monteringen men jag har några bilder på slutresultatet.

Mvh
/Fred
Jajamän! Ladda upp bara!
Jag & Brainy monterade på våra resp. bilar så våra foton finns ute. Men det kan aldrig bli för mycket så tanka upp dom bara :-)

M V H
---> M10
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 23
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?