Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PEK
Hej alla!

När jag kom ut till bilen (V70N -02) igår (jag bor i Stockholm och har ingen egen parkeringsplats utan parkerar på gatan) såg jag till min fasa att en av bakdörrarnas rutor var nere.

Jag är i princip säker på att den var uppe när jag lämnade bilen några dagar tidigare, det är lite väl kallt ute för att åka omkring med öppna rutor.

Lite fundersam på vad som kan ha hänt. Kan elhissen få frispel och sänka ner rutan av sig själv (kortis, kallt ute, bugg i datorn, vad vet jag)? Eller är det någon lite klåfingrid skitstövel som har varit framme och med våld dragit ner rutan. Larmet hade löst ut!

Jag hör gärna era teorier.

Tack!

/PEK
av nevyn
har hört talas om det förut... någon med mer kunskap om det specifika problemet kan säkert tala om vilken del det är som spökar...
av Zane_73
Har även hänt mig, kom ut från ICA och höger framruta var nere ca 20cm och jag är 100 på att den var uppe när jag lämna bilen.
av EvilEd
Hänt på min bil också, höger bakruta var nere några cm när jag
skulle åka till jobbet en dag.

ed
av PEK
oroväckande det här... (ska man inte våga lämna bilen?)
av nevyn
Jag tror att om du ringer till din volvoverkstad så vet de nog (eller så kan de enkelt ta reda på) vad som behöver åtgärdas.
av PEK
Gjorde just det och mecken svarade, har du en V50? Vilket jag inte har och då blev han fundersam och kunde inte ge besked. Märkligt...

Kanske en engångsföreteelse men man blir skeptisk. Lite mycket elektronik.

Får väl hålla tummarna att det inte händer igen.

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]