Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av riha
consensus skrev:Vad är "hastighetsspärr" för nåt?

beroende på motoralternativ så är motorn spärrad att gå upp men inte ver en viss hastighet.
exemeplvis 210 km/h eller 225 km/h.

Man kan alltså säga till/betälla att spärren plockas bort.
av jhenrikj
Som standard är volvos bilar spärrade för farter högre än 210km/h (tror jag att det är). Känns som ett typiskt i-landsproblem att bemöda sig med att beställa med borttagen toppfartsspärr ;=)
av Amli
riha skrev:

beroende på motoralternativ så är motorn spärrad att gå upp men inte ver en viss hastighet.
exemeplvis 210 km/h eller 225 km/h.

Man kan alltså säga till/betälla att spärren plockas bort.
Hastighetsspärr på en V70II 2.4D... ??:-/ Allvarligt? Visste inte ens att det fanns en sådan. Eller rättare sagt att det behövdes. Jag utgår ifrån att det inte kostar extra...
av ztaffans
Det är kostnadsfritt och jag tror bara det är möjligt att beställa i kombination med 17" hjul eller större, vet dock inte varför.
av Lövet
ztaffans skrev:Det är kostnadsfritt och jag tror bara det är möjligt att beställa i kombination med 17" hjul eller större, vet dock inte varför.
För att däcken måste vara godkända för bilens toppfart och det är inte de mindre hjulen.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]