...

Moderator: Moderatorer

metalHJ !

Du valde att agera så som är bäst för hälsan...utan tvekan. Själv är jag långt ifrån pacifist i sådana här lägen men har med åldern lärt mig att tänka ett par steg längre än jag gjorde som 20 åring....att se de eventuella konsekvenser det kan resultera i om man rusar ur bilen & bankar på någon. Har man själv familj som man är ansvarig för så måste man helt enkelt lägga band på sig själv. Det finns på tok för många psykiskt labila kriminella människor lösa ute i samhället som skiter fan i vem de sticker kniven i....
Vissa situationer kan man ju inte undvika men jag anser att du under omständigheterna gjorde helt rätt...är man ensam, inte har någon släkt & bara har sig själv att bry sig om är läget annorlunda.
Håller med dig V70BiFuel03..
Lång historia kort, en kompis till mig blev förbannad på en kille som körde ut precis framför honom och pekade finger till honom, slutade med efter en kort "biljakt" att killen sprang fram till honom och höll på att slå ihjäl honom..

Asså fy fan säger jag bara.. Om allt det här. Ska man behöva ha en fjäderbatong i bilen med sig för att känna sig trygg eller?
Nu kanske jag halkar in på typ "samhällsfrågor" i det stora hela. Men ändå, trafiken är en plats där många måste visa respekt och hålla sig till regler för att det ska fungera.
Och det finns alldeles för många som enligt mig inte har där att göra... Men vad är det för fel i huvudet på folk som inte kan rätta sig efter regler och dessutom hotar och lever rövare??!

Okej för att man kanske gasar på ibland och sladdar och har sig. Men ALDRIG så det stör någon annan! Det är min filosofi iaf.

Tack för mig.. *torkar svetten ur pannan*

/Turbo+
Turbo+ skrev:Håller med dig V70BiFuel03..
Lång historia kort, en kompis till mig blev förbannad på en kille som körde ut precis framför honom och pekade finger till honom, slutade med efter en kort "biljakt" att killen sprang fram till honom och höll på att slå ihjäl honom..
Lösning: En Volvo med c-lås och laminerade rutor så skall väl boven inte kunna komma in i bilen 8)

Asså fy fan säger jag bara.. Om allt det här. Ska man behöva ha en fjäderbatong i bilen med sig för att känna sig trygg eller?
Ja, eller kanske en elpistol... :twisted:
/Turbo+
Ja jag vet inte längre.. Får skaffa vapenlicens och gömma en Glock under stolen. Man lär ju bli rätt snopen om man ska skälla ut någon och får en pistol riktad mellan ögonen..

Och ja jag vet, du som tog mig på allvar. Nej, jag ska inte köpa en glock på riktigt och skjuta ihjäl någon..

Men allvarligt talat.. Får man inte äns säga till andra förare om dom beter sig som svin utan att riskera att blir typ misshandlad..?

/Turbo+
V70BiFuel03 skrev:metalHJ !

Du valde att agera så som är bäst för hälsan...utan tvekan. Själv är jag långt ifrån pacifist i sådana här lägen men har med åldern lärt mig att tänka ett par steg längre än jag gjorde som 20 åring....att se de eventuella konsekvenser det kan resultera i om man rusar ur bilen & bankar på någon. Har man själv familj som man är ansvarig för så måste man helt enkelt lägga band på sig själv. Det finns på tok för många psykiskt labila kriminella människor lösa ute i samhället som skiter fan i vem de sticker kniven i....
Vissa situationer kan man ju inte undvika men jag anser att du under omständigheterna gjorde helt rätt...är man ensam, inte har någon släkt & bara har sig själv att bry sig om är läget annorlunda.
Nog för att jag lever ett ungkarlsliv och inte direkt har någon familj här hemma att ansvara för. Men ändå har jag ett gäng vänner omkring mig, föräldrar och släkt, en påbörjad yrkeskarriär osv. Och kanske ett o annat ragg jag inte bara vill sumpa för att jag inte kan bete mig civiliserat :roll:

Men jag har nog alltid vart lite eftertänksam, i varje fall när jag är på egen hand! Är jag med vissa polare, tänder jag till betydligt lättare och lekte snabbt med tanken om några utvalda ur min kompiskrets hade vart med i bilen. Då hade jag troligtvis vänt om, och mera behöver jag säkert inte nämna... Samma sak gäller ju när man är ute på krogen och lever ett ganska vilt festliv, vilket jag gör ganska ofta. Är man själv när man ska hem, tänker man ju några steg längre än om man har grabbgänget med sig. Polaren blev påhoppad förra vintern när han var påväg hem från krogen, av ett gäng grabbar som hade en brud i sällskapet. Deras argument var att polaren tittat på den tjejen, därför hade grabbarna fri rätt att gå lös på min polare. Vadå undertryckta aggresioner? Ska man behöva beväpna sig med skjutvapen eller kniv för att man ska känna sig någorlunda säker? Eller måste man känna maffiabossen i stan, för att få vanlig mänsklig respekt? Det är sjukt, helt enkelt sjukt...

Psykiskt labila människor? Tacka fan för det... Igår var det nära att bli en skolmassaker i Eskilstuna, av en student liknande de händelser som hänt i USA och Finland där någon/några studenter gått lös på skolan med skjutvapen. Lyckligtvis lyckades insatsstyrkan plocka killen innan det blev en katastrof!

Valmöjligheter kommer finnas i decennier fram[…]

Populärt att säga 100 mil per tank, men […]

Blankt papper :party:

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]