Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av EmilV70T5
Hej! Funderat lite på att köpa en fartkameravarnare. Någon som vet nån bra modell? Har hört talas om en som tydligen ska kunna störa polisens fartpistol. Finns det en sån?
av Slezii
Ja,det finns ,rätt vanligt utomlands.Men räkna med att du blir stoppad just pga att det inte går att mäta din hastighet.(och förklara sedan varför,desutom så letar de upp störarna som måste synas annars gör de ingen nytta).Men varnare fungerar aldeles utmärkt.
av Lövet
Laservarnare är en typ av apparat, Laserstörare en annan. Ingen är laglig tyvärr.
av blådåren
En fartkameravarnare för dom fasta skåpen som funkar bra är "gps 2" väsnas en stund före och visar gällande hastighet, blingar till när du kör fortare än tillåtet på vägar utan kamera (går att stänga av).
Det går även att lägga in kameravarnare i dom flesta "sugpropps-navigatorer", nackdelen med dessa är att dom bara kan varna för fasta kameror eller rättare sagt platserna där kamerorna står.
Mot laser finns inga lagliga motmedel :cry: , hittade dock en gammal radarvarnare (olaglig som f*n) som är kalas!.
Då kan man avgöra på håll om skåphelvetet är igång eller inte :twisted: .
av blådåren
Beslag och förverkan av utrustning, domstol och dagsböter.
av Lövet
Det är faktiskt fängelse med i straffskalan för innehav. Detta för att man ska kunna få söka igenom bilen. Ingen döms dock till detta.
Användarvisningsbild
av falcon
jag har en Cobra XRS 9950 funkar perfekt, innehav ger väl böter 2000 kr samt beslag av utrustningen?
för att söka genom bilen krävs väl misstanke om brott som ger fängelse i minst 2 år ?
av Lövet
falcon skrev:jag har en Cobra XRS 9950 funkar perfekt, innehav ger väl böter 2000 kr samt beslag av utrustningen?
för att söka genom bilen krävs väl misstanke om brott som ger fängelse i minst 2 år ?
Det räcker med att fängelse finns med i straffskalan. Det är just därför man lagt in fängelse, ingen döms till detta bara för innehav.

Kolla dräneringen vid motorhuvens gångj[…]

Fyllt på spolarvätska och räknat u[…]

Hej! Har en 940 ltt 1996 sedan som jag vill byta t[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Bränd diodbrygga i generator, blir övert[…]