Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tank
Hej

Det är så att fickan bak på förarstolen har lossnat från sitt fäste bak. Den hänger löst. Kan man ta av läderklädsel utan att demontera förarstolen? Stolen är elmanövrad och har minne. Nått man ska tänka om man ev behöver demontera stolen och enklaste sätt demontera den på?
Tacksam för alla svar.
Jag har bestämt för mig att någon i detta forum fick problem med bus-systemet när han rev ur en stol. Att bilen efter att stolen återmonterats trodde den hade alla tänkbara finesser, tyvärr endast enligt bus-systemet. Man skulle definitivt lossa batteriet ifall stolen skulle demonteras. Förhoppningsvis finns det någon som kan bekräfta eller dementera detta.
Då det med 99% sitter krockudde i stolen måste minus polen lossas om stolen ska lyftas ur, det jobbiga med volvo är att lädret är fäst både i nederkant och sen även inne i stolen så det är lite pill innan det lossnar men det är inga större problem, en massa vassa kanter att akta sig för bara!!
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw