Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej jag vet inte riktig om jag tycker att det är ett bra pris.. själv äger jag en 3,2 summun 08+ läderklädsel hp stereo barn paketet 18 tum venator fälgar blåtands handsfree 5 tonade rutor sub woofer takspoiler träratt +barensblå mettalic och jag gav 367.00
Nu är vi där igen. En del som värderar sitt "krims krams" upp i skyarna. Alla gör inte det. Därför är det ju helt galet att dra upp exempel som kostar 100kkr mer än vad ursprungsbilen kostade??

Dessutom så får ni som vill ha maxutrustade bilar inte ett skit för allt det där när ni väl säljer. Vad är tex en Volvo XC90 executiv V8 värd idag, snacka om värdeminskning :lol:
bilgalen skrev:Dessutom så får ni som vill ha maxutrustade bilar inte ett skit för allt det där när ni väl säljer. Vad är tex en Volvo XC90 executiv V8 värd idag, snacka om värdeminskning :lol:
Tror ju i och för sig inte att en "tom" XC90 V8 (std är väl hög iofs) skulle vara lättare att sälja...
bilgalen skrev:Nu är vi där igen. En del som värderar sitt "krims krams" upp i skyarna. Alla gör inte det. Därför är det ju helt galet att dra upp exempel som kostar 100kkr mer än vad ursprungsbilen kostade??

Dessutom så får ni som vill ha maxutrustade bilar inte ett skit för allt det där när ni väl säljer. Vad är tex en Volvo XC90 executiv V8 värd idag, snacka om värdeminskning :lol:
Jag kan lova dig att hade gått att bygga executive med något annat motoralternativ än v8 så hade du fått betydligt mer för en executive än en kinetic med samma motor på begagnatmarknaden.
jhenrikj skrev:Jag kan lova dig att hade gått att bygga executive med något annat motoralternativ än v8 så hade du fått betydligt mer för en executive än en kinetic med samma motor på begagnatmarknaden.

Det går. D5 Executive.....

På S80 kan man få 2,5FT, D5, D5 awd, 3,2, 3,2 awd, T6 awd och V8 awd i Executive.

Det är givet att man får mer för en Executive än för en t.ex summum.
jhenrikj skrev:Jag kan lova dig att hade gått att bygga executive med något annat motoralternativ än v8 så hade du fått betydligt mer för en executive än en kinetic med samma motor på begagnatmarknaden.
Det kan jag också lova.

Men det intressanta är ju HUR pass mycket mer man får. På vanliga "standard" bilar får man ju liksom inte igen "investeringen" i utrustning (förutom vissa speciella tillval som tecx quattro på Audi)?
bilgalen skrev:
Det kan jag också lova.

Men det intressanta är ju HUR pass mycket mer man får. På vanliga "standard" bilar får man ju liksom inte igen "investeringen" i utrustning (förutom vissa speciella tillval som tecx quattro på Audi)?
Det är klart att man inte får igen några pengar...men man kanske får sålt bilen. Vet själv hur det var när jag letade bilar förra gången jag köpte bil. Bilar som var för dåligt utrustade var ju inte intressanta hur billiga de än var.
Jag väljer dom tillval jag vill ha, och har råd med, om bilen är värd mer eller mindre när den skall bytas känns sekundärt.
För mig är det viktiga att ha det jag vill ha när jag brukar bilen, jag gör inga val med tanke på när den skall säljas, självklart tappar bilen i värde, men hur mycket eller lite den tappar beroende på vilka tillval man har gjort har jag aldrig funderat på.

Skulle jag börja fundera på det skulle jag säkert välja en basutrustad Skoda.

Men å andra sidan köper jag inte bil med hjärna, jag köper med hjärta... Det är väl det som skiljer mig från dom som förnuftigt struntar i att välja bättre stereo, backvarnare, mm mm mm mm mm mm
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]