Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
blådåren skrev:Handlar mest verktyg via wurth och berner, deras lite bättre kvaliteer funkar riktigt bra.
Vad gäller tänger så är jag lite gnälligare, Facom !!!,
Det tråkiga med dom två märkena är att när säljaren är ute så är det hur bra garanti som helst, hur länge som helst.
När du vill lämna nåt åter som gått sönder så blir du automatiskt anklagad för att inte kunna hantera verktyg eftersom ingen annan lämnat tillbaka några likadana. När vi sen syns på konferenser och träffar (mekpersonal) så inser vi att 20 verkstäder återlämnat samma saker vid samma tid för att dom gått sönder på samma sätt.
Men är alltså totalt ovillig att ta emot saker på garantin.
Facom har jag inte provat.
Har aldrig haft problem med garantier hos varken berner eller wurt???
Kan iofs bero på säljaren kanske?!.
Tar alltid ev reklamationer med dom och inte kontoret.
av *pettson*
blådåren skrev:Har aldrig haft problem med garantier hos varken berner eller wurt???
Kan iofs bero på säljaren kanske?!.
Tar alltid ev reklamationer med dom och inte kontoret.
Vi har alltid tagit det med säljarna och dom är hemskt ovilliga om man säger så. Man *får inte* för kontoret. Antagligen säljer dom väl för dåligt så att deras bonusstatistik sjunker..
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Fick en liten verktygslåda märke DuraPro, verkar vara bra kvalitet än så länge :)

Annars är Kamasa / Bahco / Bosch favoriter

/Kalle
Användarvisningsbild
av Fluffen
2-3 år nånting, vet inte exakt när jag köpte ringspärrsatsen. :roll:
Men nu är nyckel inlämnad till stället där jag köpte dem och de skulle skicka in den till kamasa.
Den nyckel har kärvat lite hela tiden men det har gått om man har smörjt den lite men nu gick det inte alls. :(
Nu får vi se vad kamasa säger. :D
Användarvisningsbild
av isak
hej
tror inte du får problem, har funkat bra för mig med deras rekl- men det kan ju skilja mellan säljdisrikt.
hör av dig med reultatet.
ISAK

Vilken årsmodell och hur många mil har[…]

AC problem V70 2016 D3

Jag har ingen möjlighet att kunna läsa a[…]

Har du en bild på dina fälgar?

Däck dimensioner

Du har alltså sänkt den med fjädra[…]