Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Degnell
Hej! Jag tog igår bort midjelisterna runt om bilen. Nu är det bara listen som motorvärmaruttaget sitter monterat på kvar. Drog i den, och ganska hårt också, men utan resultat. Försökte snurra på själva kontakten för o se om man kunde gänga bort den, men det gick inte heller. Någon som gjort detta? Anledningen är att listerna såklart ska lackas så bettan blir fin inför våren:) Tacksam för svar.

Mvh Andreas
Du måste lossa motorvärmaruttaget som sitter från insidan. Kontakten och sladden sitter skruvad med en bygel från insidan. Du måste nog lossa fronten för att komma åt det.
Sen sitter det ju som en "plastbalja" runt motorvärmaruttaget, om du har tur kan du lirka ut den genom hålet i listen och fronten. Annars måste du lossa hela kabeln vid grenkontakten.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 42&t=10401 enligt beskrivningen i länken måste jag ta bort den listen för att kunna lossa kofångaren, så då kan jag ju omöjligt vara tvungen att ta bort kofångaren för o få bort listen, om ni förstår hur jag tänker? Det gör jag ju förvisso knappt själv, men jag tror jag har läst mig till hur jag ska kunna gå till väga.
Användarvisningsbild
av isak
ta lite lätt med värmepistol på sargen.(funkade för mej)
ISAK
Degnell skrev:http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 42&t=10401 enligt beskrivningen i länken måste jag ta bort den listen för att kunna lossa kofångaren, så då kan jag ju omöjligt vara tvungen att ta bort kofångaren för o få bort listen, om ni förstår hur jag tänker? Det gör jag ju förvisso knappt själv, men jag tror jag har läst mig till hur jag ska kunna gå till väga.
Jag förstår precis vad du menar och det står still i skallen på mig faktiskt. Gjorde ju precis detta i sommras.

Kommer på två alternativ just nu.
Jag är nästan säker på det är öppet underifrån och att du kommer åt insidan där kabeln sitter underifrån. Sträck in handen underifrån vid dimljusen.
Eller så lossar du listen så mycket det går, börja vid grillen så kommer du kanske åt att lossa bulten ändå. Den sitter rakt under helljusreflektorn.
Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det e[…]

Det är ecm och cem som tappat synkroniseringe[…]