Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pwr2satsfy
Hej, Har haft lite problem med pendlande tomgång så igår plockade bort gasspjällshuset och rengjorde, funkade jättebra ingen pendlande tomgång. Men fick dock ett nytt problem,
När jag gasar på så "viner" det bara av turbon ingen turbokraft alls dock inga blinkande motorlampor mm.
Kan jag ha glömt något eller tillfälligheten gjort att jag måste byta turbo!
Vet inte riktigt vart jag skall börja felsöka, Har ni några förslag så vore jag mycket tacksam.

Niklas
av Psyko
pwr2satsfy skrev:Hej, Har haft lite problem med pendlande tomgång så igår plockade bort gasspjällshuset och rengjorde, funkade jättebra ingen pendlande tomgång. Men fick dock ett nytt problem,
När jag gasar på så "viner" det bara av turbon ingen turbokraft alls dock inga blinkande motorlampor mm.
Kan jag ha glömt något eller tillfälligheten gjort att jag måste byta turbo!
Vet inte riktigt vart jag skall börja felsöka, Har ni några förslag så vore jag mycket tacksam.

Niklas

Kolla alla slangar o anslutningar du haft borta
av pwr2satsfy
Hej, tack för era svar, var nere och kollade över allt och det visade sig att jag glömt till-luften från turbo till intercooler, helt enkelt glömt att ansluta den i ena änden. (klantarsel)
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw