Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ilca
Hej.

Funderar på att köpa en V70 2.0F Oyster grå metallic Momentum.234000kr får med nya vinterdäck på naos fälgar + gummimattor på köpet,hyfsat pris?
Har mest sett dålig kritik ang. motorn,citat "surrrig motor,svag,klen,törstig etc. då kan man fråga sig om det verkligen är så illa med den.
Inte ute efter en raket, men jag tycker den ändå ska vara tillfredställande för ett vanligt bruk.
Kör mer eller mindre blandat 50/50 stad landsväg 1500mil om året.
Finns det några 2.0F ägare som kan kommentera sina erfarenheter.

Mvh
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Är det en lagerbil?

Ja grundpriset på en V70 2.0F ligger på 260.000kr så det är bra med rabatt

/Kalle
av bilgalen
Glöm inte att provköra bilen innan du beställer :)

Har hört båda sidor efter provkörning av denna bil. Vissa tycker den är helt tillräcklig, andra säger att den är så slö att det bli olidligt.
Användarvisningsbild
av ilca
hmmm...olidlig.låter inte bra.
känner stor tveksamhet att köpa med 2.of motorn,finns det ingen som har något gott att säga om den?
Användarvisningsbild
av halmstaden
En provkörning borde reda ut alla dina bekymmer angående motorn, låter det som :-)-)
Alla har sina egna referenser!
av Craile
Jag funderar också på en 2,0F.
Har provkört och tyckte den räckte gott och väl. Synd med 5 vxl låda bara!
Var inte alls slö. Snarare lagom!

Men jag har hört lite av varje jag med!
Så finns det någon som kan kommentera lite erfarenheter av denna bil och inte bara skriva att man ska provköra!
Vill veta lite längre erfarenheter!
av AndS
Craile skrev:Jag funderar också på en 2,0F.
Har provkört och tyckte den räckte gott och väl. Synd med 5 vxl låda bara!
Var inte alls slö. Snarare lagom!

Men jag har hört lite av varje jag med!
Så finns det någon som kan kommentera lite erfarenheter av denna bil och inte bara skriva att man ska provköra!
Vill veta lite längre erfarenheter!
Kolla runt i de olika trådarna så hittar du massa info om V70II, grunden i bilar är ju detsamma och lite olika utrustningspaket som du också kan få till 2.0F. Om motorn passar kan du nog bara avgöra själv vid provkörning och din körstil, har bara provkört 2.0F och för vanlig stadskörning, inga problem, vid landsväg skulle jag åtminstone velat ha en 6:e växel, det finns kraft även för hyfsat snabba omkörningar men du måste växla ned ett eller två snäpp och nyttja höga varvtal, men helt beroende av din körstil.
Många som skriver här har lite större bilintresse än "normalföraren" vilket gör att kravbilden ökar och inte alltid objektivt ger en bild av vad du frågor om gällande prestanda.
Kör själv en 2.4D (skulle troligtvis varit nöjd med en 2.0D) men ville ha 5:an för dess motor, lite starkare vrid och så ville jag testa en diesel, däremot så har det ingen betydelse om bilen gör 0-100km på 8 eller 11sekunder, men föredrar råstyrkan vid omkörningar och är jag drar släpkärra.
Användarvisningsbild
av ilca
Tack för alla svar.
Provsatt v70 vid sista besöket och tyckte kvalitén av interiör kändes bra. ergonomi och stolar riktigt bekväma.
Ska göra en provkörning snarast,och se om jag tycker det räcker för mig.

Mvh
av erc
Kör en 2.0F - en sådan lär ju finnas som demokärra hos varenda Volvohandlare.

Jag kan personligen konstatera, efter ett halvår och 2000 mil med min 2.0F, att jag är supernöjd. Att den varvar lite drygt 2500rpm vid 90km/h hör man inte. I autobahnfart är den däremot faktiskt lite "surrig" - men ändå bland det tystaste man kan köra.
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]