Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Zambicos
Har en 745 GL Automat från 86 som ja köpte rätt nyligen, har upptäckt att han dricker soppa rätt duktigt, är ju snålaste motorn så går ju inget heller så tycker det är lite lustigt. Ska dom dra så mkt eller vad kan va fel?
av Zambicos
Finns det nån inställning på förgasaren eller nått i den stilen? för han lägger iväg mer om man har typ halvgas än full gas för då gör han knappt nånting, känns som han dränkt i bensin då
av Arne
Ja mitt under förgasaren har du en ställskruv, jag tror att det är hylsstorlek 8 som passar, skruva in så blir den magrare - skruva ut så blir den fetare. Kolla även så membranet är helt i förgasaren och att det finns ATF olja i den.
av Thompaw
!
Senast redigerad av 1 Thompaw, redigerad totalt 0 gånger.
av volvopia
Mitt x har en precis likadan bil, och hade samma problemet med sin bil. Men han upptäckte att det berodde på att han inte var van med att köra med automat. Det gick inta åt så mycket soppa när han lärde sig att köra med automat. Jag har själv en 745:a från 86, manuell växel. Den går på 0,7 l pr mil :wink:

@AlexanderE , Du kommer tyvärr inte kö[…]

Efter lite googlande är det så jag t&au[…]

Är det bara privatpersoner som ska pungsl&ar[…]

snö

Svarar till mig själv. Det går fort nu.[…]