Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MattiasD
Hello,

Noterar att min drygt 3 månader gamla V70 II 09 har utvecklat rost på några av hjulmuttrarna, särkillt låsmuttern. Är det normalt? Ser billigt ut mot aluminiumfälgarna.

Mvh
Mattias
av AndS
Jag reagerade på detsamma någon vecka efter jag fått vinterhjulen pålagda att där mutterhylsan greppat har det kommit ytrost, Det var Volvoverkstad som gjorde skiftningen.
Användarvisningsbild
av CarMan
det är väll inte svårare än att påpeka detta för närmsta volvohandlare.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har du tvättat fälgarna nyligen? Gör det annars med nått fint fälgrengöringsmedel + svamp (eller fälgborste) och se om det försvinner.

Annars så är det som ovan; kontakta Volvohandlaren.
av MatsP
På min två månader gamla v70 så har jag rost på alla hjulmuttrar inklusive låsbara. Volvo har monterat vinterdäcken.
Det är uppenbart att alla måste reklamera detta till sin handlare. Rosten kommer bara att bli värre med tiden.

Tala gärna här om vad handlarna säger om detta
Användarvisningsbild
av CarMan
en korekt kromad hjulbult kan du köra med mutterdragare på (har inte en enda rostgnutta på mina 9 år gammla hjulbultar)
har ni problem så påpeka detta
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Ett tips. Kör inte med låsmuttrar vintertid och om ni gör det så sätt fett utanpå dem så slipper ni få in salt och skit i spåren.

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]