Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har införskaffat kromade sargar för att pimpa mina EU-registreringsskyltar, men lyckas inte få loss skyltarna inför bytet. Har läst på någonstans att det bara är att skjuta skylten åt sidan så släpper den. Men mina båda sitter som berg. Hela bilen svajar när jag drar - men skylten den sitter fast!

Någon som har ett tips, eller är detta typ hemlig info som inte sprids för att vi alla ska slippa tjuvar? Det förstår jag i så fall, då är det väl bara att lämna in till verkstaden...
Hehe, inte ska du behöva lämna till verkstaden för att byta skylthållare. Verkligen onödigt att slänga pengar på sånt.

Vad är det för hållare du har monterad idag. Ett foto skulle hjälpa mycket, både på den du har idag och den nya så är det lättare att hjälpa dig.

Jag ser i din profil att du har en S60 från (-02 står det i signaturen, -06 i profilen??), så jag gissar att du har hållaren med en lös list i nederkant. Om du tar bort den så är skylten sen enkel all ta lös. MEN, du kommer nog inte lyckas få lös listen i ett stycke. Den sitter HÅRT och kommer gå sönder, vet inte om det är meningen. Men du ska ju ändå inte använda den sen.
RoadKiller skrev:Hehe, inte ska du behöva lämna till verkstaden för att byta skylthållare. Verkligen onödigt att slänga pengar på sånt.

Vad är det för hållare du har monterad idag. Ett foto skulle hjälpa mycket, både på den du har idag och den nya så är det lättare att hjälpa dig.

Jag ser i din profil att du har en S60 från (-02 står det i signaturen, -06 i profilen??), så jag gissar att du har hållaren med en lös list i nederkant. Om du tar bort den så är skylten sen enkel all ta lös. MEN, du kommer nog inte lyckas få lös listen i ett stycke. Den sitter HÅRT och kommer gå sönder, vet inte om det är meningen. Men du ska ju ändå inte använda den sen.
Passar på att ställa en fråga i ämnet.
Jag har hållaren som ser ut att ha en lös list i nederkant. Än så länge har jag bara känt på den lite försiktigt och den verkade sitta ganska bra...
Då jag är allergisk mot "reklam" bak på bilen tänkte jag helt sonika ta bort den, är det bryttekniken som gäller alltså?
Jag tänkte nöja mig utan att sätta något nytt på plats men det kanske ser konstigt ut, skylten kanske ser ocentrerad ut då...
FreddeB skrev:Att ta bort listen går bra (det är bara att dra utåt). Dock riskerar du att tappa skylten då listen, förutom att vara förbenat ful, även låser den på plats...
OK, då förstår jag. Bäst att låta den vara då förstår jag, får väl lösa det på annat sätt. Borde väl finnas att köpa helsvarta tycker man, det kan jag nöja mig med. Tur att man förhör sig med dom som vet hur det funkar innan man börjar bryta och bända... :wink: Tack för snabbt svar!
Visst går den att ta lös så att den är hel men det är lättare sagt än gjort. Men långt ifrån omöjligt.

Du menar alltså att du tycker listen är för tjock så att nederkanten är tjockare än övre?? Som du skriver så har du den tjocka listen eftersom du har reklam på den. Det finns en smal list också som är lite bred som övriga ramen. Den sätter man på skylthållaren fram eftersom man inte har reklam på den.

De är bara att åka in till närmaste Volvo och fråga snällt så får du säkert en. De har pallvis med dessa säkert.
Jag ska byta skylthållarna nu i helgen efter era vänliga råd, men har en fråga till:

Sitter skylthållaren med skruv och mutter, så man även måste ta bort luckans innervägg - och krypa under framskärmen - för att komma åt?
Tack för all hjälp, det var ju inte så svårt när man satte igång.
Jag blev tvungen att förstöra plåtsargarna som ni skrev för att få loss plåtarna.
Och det är läge att varna för dagens billiga kromade sargar i plast, det är ju känsliga som äggskal.
Men bilen blev snygg!
Kylarvatten läckage Volvo 940

Du måste trycksätta systemet när m[…]

Doktorns 945 ltt -97

Jo. Jag gjorde det flera gånger. När ja[…]

Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-1917)[…]

Elproblem i baklucka

Jag gjorde den här fixen på min i f&oum[…]