Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Köp en elmätare på ex elgiganten och plugga in den mellan tv och vägguttag då ser du hur mkt burken har tagit både i Kwh/watt,Amp samt pris kontra vad centralens mätare visar.
då vet du om det är burken som leker kraftverk eller om det finns ngn dold förbrukare på samma fas
Hej igen.

Nu har den gammla tjock-tv:n farit till sin elektronikhimmel (återbruket), och en ny är införskaffad.

Hon ska läsa av mätaren när hon åker hem imorgon, rapport kommer :D .
ja det lät ju som den enklaste lösningen att felsöka på :???:
Jag hade gjort precis tvärt om, lämna alla säkringar i utom den som försörjer TV och ev andra förbrukare. Om det fortfarande är ovanligt hög förbrukning så har ni iallafall sluppit en massa skitprogram :-)
av *pettson*
jojjeblom skrev:Hej igen.

Nu har den gammla tjock-tv:n farit till sin elektronikhimmel (återbruket), och en ny är införskaffad.

Hon ska läsa av mätaren när hon åker hem imorgon, rapport kommer :D .
en tjock tv märkt 100w tar 100W i startögonblicket. När tv:n gått igång så ligger en typiskt förbrukning på 15-40W beroende på bildrörstyp.
Lyckas man mångla bort 9kw/h på en tv under några timmar är man inte dålig. Då är den glödröd och lyser upp hela kvarteret. Det måste vara avläsningsfel, ELLER en värmepatron som ligger bakom problemet.
Ja helt klart. tar man o kolar vad som går på denna propp, så kanske det i slutändan är en varmvaten beredare eller el radiator som hängt sig.

Själv har jag 10st 50W + 2st 35W spottar i vardagsrummet & 9st 50W spottar i hallen. desa står på nästan hala dagarna.

bara dessa drar ju ca 15 kWh/ dygn + all annan el
det jag ville tydlig göra är att TV:n om det nu är den inte har tagit 9kW (då skule den glöda) men den kan ju ta 0,375 kW under 24/h
CarMan skrev:det jag ville tydlig göra är att TV:n om det nu är den inte har tagit 9kW (då skule den glöda) men den kan ju ta 0,375 kW under 24/h
Precis det måste vara något annat som drar ström, eller om det är elmätaren som är galen (dom brukar väl annars visa ganska riktiga förbrukningar) :???: .
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]