Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

cybermunk skrev:Fick solenoiden från en saabbaklucka och knapp hade jag låg.
Åfan, har saabbakluckor sånt orginal ?

Mattsvart skrev:Skitfräck 142 du har 8) fan va gött du fixar rosten på stackarn så hon blir bevarad till efter-världen :wink:
Men tycker du borde kunna slänga på lite färg på plåtfälgen som du hedde på :-)-)
Tack så mycket :D
Jo det var en del slit med det, men helt klart värt det.
Jodå det blir färg på fälgarna sen. ska slänga på dom som redan är målade. Fast denna gång 14" runt om nu när jag fått tag på snobbringar och allt :wink:
Om jag inte köper slotmags och slänger på. Eller några andra fina fälgar. :wink:
Du kan ju höra med forumets Saabtokar Men på 9000 tror jag det är standard.
Ta en stor tändsticksask i storlek ungefär, har som sagt en sitter på min havererade baklucka på 745:an den funkar kanon. Funderar för övrigt att ta bort låskolv och det som sitter utvändigt och sätta någon typ av fjäder som studsar upp luckan.
cybermunk skrev:Ta en stor tändsticksask i storlek ungefär, har som sagt en sitter på min havererade baklucka på 745:an den funkar kanon. Funderar för övrigt att ta bort låskolv och det som sitter utvändigt och sätta någon typ av fjäder som studsar upp luckan.
Åfan, helt perfekt storlek på asså :-)-)
Hur är det med dom då? är det vippströmbrytare som gäller då så den håller sig olåst tills man hinner bak och öppna luckan eller? :|
oftas brukar det ligga lite belastning uppåt. så när du trycker på knappen så öppnas luckan bara lite grann... annars så kan du sätta ett 12v tidrelä på 10 sek. det burkar räcka...
Frownlayer skrev:oftas brukar det ligga lite belastning uppåt. så när du trycker på knappen så öppnas luckan bara lite grann... annars så kan du sätta ett 12v tidrelä på 10 sek. det burkar räcka...
Okej, annars kan man ju bygga till nån fjäder som ploppar upp bakluckan lite.

Förresten så fick jag lov att skjuta upp besiktningstiden ännu en gång :cry:
denna gång p.g.a sjukdom.
ny tid på fredag.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 48
Läcker spolarvätska avstängd

Droppar på höger sida fram fast beh&ari[…]