I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
Frownlayer skrev:jag menar inte att förgasarna som ska sitta på bilen samtidigt ska vara bestyckade olika... det kan vara skillnader mellan 2st stromberg b20a och ett par stromberg b20b...
jaha du menar så :) Missförstånd :wink:
Men jag vet att jag har 2st som har setat på b20A.

Men nu är det såhär att jag fick just veta att en polare har insug med dubbla förgasare liggandes till b20.. Dubbla stromberg som setat på b20. får det för 700kr. med insug och allt. är det bra pris lr? :|
Användarvisningsbild
av Ståhl
Frownlayer skrev:det låter som en bra deal...
Ja det tyckte jag också, men fick lov att fråga någon som kunde lite mer än mig om sånt för att va säker :wink:

Och så har jag fått en b20 av en polare som det troligtvis sitter en D-kam i.
Motorn kommer från någon jubeleiumsmodell av 140. Ingen som vet nå info om dom?
Användarvisningsbild
av Ståhl
Har en fråga till!

Det var inte dubbla stromberg. det var dubbla SU. fick dom för 700kr med insug å allt. (bild finns i projekttråden).
Så kommer D-kam gå bra med dubbla SU ? :|
Användarvisningsbild
av Ståhl
Okej.

nu när jag fått klart för mig vad som gäller om förgasarna och kam och det.
Om jag ska plana toppen, då blir det större risk för spikningar?
om det blir det, vad gör jag för att förhindra spikningarna?
av Frownlayer
Ja. det blir större risk för spikningar... runda till förbränningsutrymmen, öka oktanen, ställa ner tändningen, skaffa ventiler med koksaltlösning i, eller öka på till en fetare bränsleblandning...
Användarvisningsbild
av Ståhl
Frownlayer skrev:Ja. det blir större risk för spikningar... runda till förbränningsutrymmen, öka oktanen, ställa ner tändningen, skaffa ventiler med koksaltlösning i, eller öka på till en fetare bränsleblandning...
Okej,

Vad exakt är det jag ska runda till i förbränningsrummen ? bild ?
av Frownlayer
det menas att "botten" på förbränningsutrymmet har fått en lite mindre radie än vad den har original... att runda till det är ett långt och tråkigt jobb... och sen är det inget man gör med pelarborren, det krävs maskin för en stor summa pengar...
Användarvisningsbild
av Ståhl
Frownlayer skrev:det menas att "botten" på förbränningsutrymmet har fått en lite mindre radie än vad den har original... att runda till det är ett långt och tråkigt jobb... och sen är det inget man gör med pelarborren, det krävs maskin för en stor summa pengar...
Vem har påstått att jag tänker använda någon pelarborr då?
Ingen verkar komma med något vettigt svar här ang. detdär.

Hur portar man en b20b topp?
tar man bara fram bästa slipverktyget med dyraste verktyget och börjar slipa bort matrial? :|

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]