Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Strattemannen
Har just beställt en iPod-adapter och får den levererad i dagarna.

Jag har dock letat med ljus och lykta efter information om hur man får ut radion på en 05'a. All monteringsanvisningar hitintills har visat ->04 där det sitter två torx-skrivar under pennhållaren som håller fast ECC-panelen, men denna plastbricka saknas i 05'an och är ersatt av en "ram" runt hela radio och ECC-panelen.
Sitter fästskrivarna för radion under denna ring, eller finns det något annat klurigt sätt att komma åt baksida på radion?

Mvh / RP
av NCR
Jag har också tänkt att köpa denna, men jag väljer nog att låta Bilia installera den åt mig. Vågar inte klösa i panelerna själv... :???:
Användarvisningsbild
av lukke
är inte en sådan svårmotiverad? den kostar ju lika mycket som själva iPoden. 3000:-. eller vad fick ni ge för den?
av NCR
lukke skrev:är inte en sådan svårmotiverad? den kostar ju lika mycket som själva iPoden. 3000:-. eller vad fick ni ge för den?
Ingen aning, jag har bara funderat på en installation och har inte kollat upp priset ännu. Kostar det 3000:- inkl montering låter det som om det vore en stor och besvärlig montering dock, carman kanske har varit med och installerat en sån här nån gång?
av Strattemannen
NCR skrev: Ingen aning, jag har bara funderat på en installation och har inte kollat upp priset ännu. Kostar det 3000:- inkl montering låter det som om det vore en stor och besvärlig montering dock, carman kanske har varit med och installerat en sån här nån gång?
Svårigheten beror väl på var man skall ha iPoden kopplad. Jag funderar själv på ett fäste i hålet för den inbyggda mobilen till vänster om stereon. Om man vill ha iPoden liggande i något av förvaringfacken mellan sätena så måste man ju även in där och dra och det kan ju ta lite tid att få till.
Sedan har jag för mig att priset för adaptern hos Bilia är en bra bit högre än om man beställer via nätet.
Användarvisningsbild
av Driver64
lukke skrev:är inte en sådan svårmotiverad? den kostar ju lika mycket som själva iPoden. 3000:-. eller vad fick ni ge för den?
Jag har CD-skivor undanstoppade överallt i bilen. Jag är grymt sugen på en iPod-adapter för att slippa alla CD-skivor som dessutom har en förmåga att skramla där de ligger... Att ha tillgång till 1000 låtar i bilen är inte heller helt fel!
av NCR
Strattemannen skrev:
NCR skrev: Ingen aning, jag har bara funderat på en installation och har inte kollat upp priset ännu. Kostar det 3000:- inkl montering låter det som om det vore en stor och besvärlig montering dock, carman kanske har varit med och installerat en sån här nån gång?
Svårigheten beror väl på var man skall ha iPoden kopplad. Jag funderar själv på ett fäste i hålet för den inbyggda mobilen till vänster om stereon. Om man vill ha iPoden liggande i något av förvaringfacken mellan sätena så måste man ju även in där och dra och det kan ju ta lite tid att få till.
Sedan har jag för mig att priset för adaptern hos Bilia är en bra bit högre än om man beställer via nätet.
Om jag förstår Volvos tanke så "skall" den vara placerad i armstödsfacket, dels för att den skall vara ur vägen och dels för att den inte skall synas.
Användarvisningsbild
av CarMan
Ta bort sargen runt växelspaken (lättast at börja i bakkant från förvaringsfaket)

nu ser du 4:a torks skruvar 2 st håller hela konsollen som innehåller ecc & stereo, alt komerut i att paket.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]