Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s40mannen
Tomas88 skrev:Har också funderat på att köpa en.
Någon som vet omd en funkar till en fas 2 (01)?
Kan berätta att jag var in till kjell & Co igår (26/1) och köpte denna, http://www.kjell.com/content/templates/ ... 8223&path= dvs. en AVG4000.

Jag gjorde som det stod enligt manualen och det fungerade klockrent. Adaptern hittar det rätta protokollet och jag kunde avläsa felkoder, se olika temperaturer, se gauges m.m.

Jag kan alltså rekommendera denna.

Jag testade denna felkodsläsare på min Volvo S40 2.0T FAS II (-03a). Den borde fungera på din bil också Tomas.

/Simon
av dannes40t
Var inne på bilia idag och hämtade ut ventilen som jag beställde igår..

1 st (magnet)ventil (EVAP) kostade 275:-

Bytte den direkt då jag kom hem och startade bilen..
Bilen gick till en början ungeför likadant som innan med svajjig tomgång men tyckte ändå att den var lite stabilare.
Kopplade in felkodsläsare och fick upp P0444 igen, raderade då koden och körde ut en sväng med bilen.

Mycket rök ifrån avgaserna till en början, och när jag åkt typ 50 m så var det som att något släppte på bilen. Motorlampan slocknade och tomgången var bra igen :lol:

Åkte sedan för att tanka och kopplade in läsaren igen och passade då på att radera felkoden igen efter att lampan hade slocknat..

Körde sen en tur på ca 3 mil och bilen gick hur bra som helst, tomgången låg hur stabilt som helst på 800 varv
hela tiden. Kändes som en helt annan bil.
Var alltså bara evap-ventilen som krånglat!!
Sen kom felkoden upp på läsaren igen..

trodde då jag hade den kvar, raderade den igen och var ute och körde.. Nu kommer den inte upp :)
Jaja, funkis nu iaf!!

mvh //Danne

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]