Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av borstarmicke
Nån som vet var man kan få förkromat/kromlackat plastdetaljer bra till schysst pris?

R-design ramen är ju lackad mattsilver, hade ju varit snyggt att ha den i krom som grillen på min 2.5T.
av JK24T
Kanske ingen hjälp men.... krom på plast är präglad, dvs en film som värms fast i en präglingsmaskin till skillnad från krom på metall som är en elektrolytisk process.
Återstår då att lacka i någon silver som liknar krom. Det finns en dyr process för att efterlikna krom som kallas SLC (Surface Like Chrom), används i bl.a Tyskland för att "förkroma" fälgar av aluminium då det är förbjudet att just förkroma fälgar (ev sprickbildning döljs enl. TUV).
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
borstarmicke, varför ber du inte din volvohanldare kolla i VIDA och beställ hem 2st nya lock runt dimljusena.. Jag tror faktiskt det blir både billigare och snyggare än att skicka på lack. :roll:
Användarvisningsbild
av henka35
borstarmicke skrev:Blev ingen förkromning, de passar riktigt bra på bilen som de är!

Kan rekommenderas, framför allt på mörkare bilar med summums kromlister, min bil är svart.
Du får gärna lägga ut lite bilder... :-)-)

Mvh Henrik
Maximilian skrev:Jag hoppade R-design på min då jag tyckte att det skar sig mot kromet, det blev Ocean Race istället.....

- Bilder kommer -

/C
Vad kostade ocean race "inläggen"?

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]