Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas 80
C60? Med tanke på FWD menar du?
Det är väl knappast en Coupé?
V60 skulle väl ligga närmast isåfall.

Men med tanke på hur karossen ser ut så passar den bättre i XC-segmenten än V.

Ska iallafall bli mycket intressant och se vad förbrukningen i dessa nya 2.4D motorer blir.
Användarvisningsbild
av kez_style
Nu när den är framhjulsdriven borde väl Volvo släpp andra bensin motorer i den bilen, då tänker jag på 2.5T osv... då kanske det kan bli ett alternativ för mig... kanske
av anis16
Men syftade inte V70 -XC till just att den var fyrhjulsdrift?

FWD låter ju sådär, kan ju blandas ihop med "four" och inte Front... Varför inte TWD?

Hur som helst så är jag riktigt nöjd med min XC60 förutom fordonsskatten... men å andra sidan gick ju statliga inkomstskatten ner istället...
Den är bra mycket tystare en något annat jag har kört i samma prisklass, riktigt bra komfort vid långkörning etc så i sommar blir det bilsemester istället för att flyga nånstans.
av Micke008
[quote="anis16"]Men syftade inte V70 -XC till just att den var fyrhjulsdrift?
quote]

Nja, det står AWD på dem

XC = cross country
av s6025t
Jag pratade med min säljare o de ska gå att beställa bilar som är årsmodell MY10 nu med nya motorerna till xc60 o v70 nu.han ska på utbildning om my10 nästa vecka så han visste inte så mycke tekniskt om motorerna än.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
anis16 :Kul att du tycker XC60 är tyst :) , motortidningarna tycker motsatsen :roll:

Så det står FWD på bakluckan istället för AWD på dessa bilar?

/Kalle
av Lövet
~Kalle~ skrev:anis16 :Kul att du tycker XC60 är tyst :) , motortidningarna tycker motsatsen :roll:

Så det står FWD på bakluckan istället för AWD på dessa bilar?

/Kalle
Utan att ha sett bilen skulle jag misstänka att det inte står något alls
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
~Kalle~ skrev:anis16 :Kul att du tycker XC60 är tyst :) , motortidningarna tycker motsatsen :roll:
VA? :roll:

Det har skrivits om att motor "råmar" mycket under acceleration. Men bilen är extremt tyst.
av JE Jr
Jag skulle gissa att det inte står någonting alls på bakluckan på 2wd bilar.

Jag tycker det är väldigt bra att man släpper en 2wd variant, eftersom jag tror de flesta som vill ha bilen av andra anledningar klarar sig bra med 2wd och gillar den lägre vikten och förbrukningen!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ