- tor 29 jan 2009, 00:50
Mvh
/Fred
RoadKiller skrev:Självklart går det att montera 3e-parts delar till stereon och förmodligen är det ju billigare också.Det är ingen tvekan om att Volvos bilstereosystem är otroligt bra, åtminstone när man pratar om Premium-modellen! Jag tyckte att det var helt ok ljud i mitt performenssystem också innen jag bytte ut allt men det som saknas i alla Volvos system är inställningsmöjligheter. Man har endast bas och diskant på stereon och det är inte mycket att ha. Det finns också de "dolda menyerna" men det går inte att jämföra med delningsfilter och separata gainkontroller för bas och diskant.
Men orginal delarna är inte dyra bara för att det står Volvo på dem. Volvos Premium Sound System har utsetts till världens bästa fabriksmonterade ljudsystem. Så dåliga prylar får du inte om du köper orginal. Men utbudet är ju större hos 3e-parts.
Källa: VolvoCars
"Grunden till dagens Premium Sound-system lades i mitten av 1990-talet när den förra generationen av Volvo C70 utvecklades. Det var ett uttalat mål att bilen skulle ha världens bästa fabriksmonterade audiosystem............
..........Samarbetet mellan Volvo och Dolby blev lyckosamt och när den första C70-modellen introducerades 1997, var det också premiär för ett fabriksmonterat surroundsystem i en bil. Den ljudupplevelse bilen kunde bjuda på, var mycket uppskattad och Volvos Premium Sound-anläggning utsågs 2001 till "bästa bilstereosystem" (Best of the Best 2001 award, Robb Report, USA).
Mvh
/Fred
Volvo V70N Bi-Fuel -02
Toyota Celica ST 2000 -76
Toyota Celica ST 2000 -76