Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Akzidenz
Volvo har ju nu i sin reklam börjat pusha för att den framhjusdrivna versionen av XC60 är snålast i klassen. Mailade VPS och frågade om det fanns nån prisuppgift på bilen. Fick följande svar:
"Förtillfället har vi inga priset att lämna ut, utan titta gärna in på våran hemsida för uppdateringar när dom kommer."
Hmm.
Tack vare Google hittade jag dock följande sida som lades ut 27/1:
http://www.volvotech.se/rebil/
Rolf Ericson Bil annonserar ut FWD-modellen för grundpriset 340.900. Nån som sett det priset någon annanstans och kan bekräfta det?
av Amli
Hmmm, bara 12K billigare än motsvarande AWD. Ska till att vara VÄLDIGT mycket snålare för att jag ska se vitsen med att köpa XC60 FWD.
av tunnis
Fast priset är ju för den "nya" 2,4D på 175hk och frågan är om inte 2,4AWD 175 kommet vara dyrare än dagens 163hk ?
Då blir ju prisskillnaden större.
Borde inte AWD tillägget bli runt 20000 som för S80/V70.
av Amli
tunnis skrev:Fast priset är ju för den "nya" 2,4D på 175hk och frågan är om inte 2,4AWD 175 kommet vara dyrare än dagens 163hk ?
Då blir ju prisskillnaden större.
Borde inte AWD tillägget bli runt 20000 som för S80/V70.
Tänkte inte på det, det har du nog rätt i. Men frågan är hur mycket dom kan höja XC60. Rimligtvis lär ju även nya D5:an oxå gå upp i pris. Tycker att den är ganska högt prissatt som det är.
Användarvisningsbild
av Appel
Jag håller med om att XC60 är högt prissatt om man ser till konkurenterna, men då ingår fri service i 4 år, en service varje år blir ju några tusenlappar per år samt bl.a Citysafety som ju är "gratis" och inte ett tillval för några tusenlappar.
av AndS
Tveksamt om man kommer att kunna ta ut mera för en uppgraderad motor på 175hk utifrån de problem som biltillverkare/handel har idag med kraftigt dykande försäljning. Just nu gäller det nog att hålla igång produktion/försäljning och att man då paketerar erbjudanden som inte drar iväg kostnaderna, men kan locka köpare.
Men nu gissar jag så vi får se vad som händer under vår/sommar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]