Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Frigge skrev:
f_palsson skrev:Är det någon som säkert vet att man kan få plinget att först börja vid hastigheter över 10km/h även på äldre modeller?
Om man laddar USA mjukvaran så fungerar det så även på äldre bilar.

/Fredrik
USA mjukisen har inet med hastgheten att göra alls.

så svaret på din fråga är. Nej, i dagsläget kan du inte få 3km/h plinget på tidiga V70N & S80
av Frigge
CarMan skrev:
Frigge skrev:
f_palsson skrev:Är det någon som säkert vet att man kan få plinget att först börja vid hastigheter över 10km/h även på äldre modeller?
Om man laddar USA mjukvaran så fungerar det så även på äldre bilar.

/Fredrik

så svaret på din fråga är. Nej, i dagsläget kan du inte få 3km/h plinget på tidiga V70N & S80
Ladda USA "mjukisen" så får du det så,har gjort det på MASSOR av bilar.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
Frigge skrev:
CarMan skrev:
Frigge skrev: Om man laddar USA mjukvaran så fungerar det så även på äldre bilar.

/Fredrik

/Fredrik
om jag inte säger fel nu så gör denna mjukis att man får 3 pling vid start av bilen & sen är det tyst, oavsett om du kör eller ej med bilen.
sen får man det iritarande plinget om ntckeln är kvar i t-låset när dörardörren öppnas.
av Frigge
CarMan skrev:
Frigge skrev:
CarMan skrev: USA mjukisen har inet med hastgheten att göra alls.

/Fredrik
om jag inte säger fel nu så gör denna mjukis att man får 3 pling vid start av bilen & sen är det tyst, oavsett om du kör eller ej med bilen.
sen får man det iritarande plinget om ntckeln är kvar i t-låset när dörardörren öppnas.
Ursäkta mig :oops: Du har helt rätt CarMan ! Det är som du säger,den har inte med hastighet att göra utan den tar bort det helt förutom dom 3 plingen vid start + vid öppning av dörr.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
Frigge skrev:
Ursäkta mig :oops: Du har helt rätt CarMan ! Det är som du säger,den har inte med hastighet att göra utan den tar bort det helt förutom dom 3 plingen vid start + vid öppning av dörr.

/Fredrik
den starke är den som kan erkänna att han gjort fel. :-);
av mathis v70t5
tjo en kompis fick ny mjukvara i bilen på volvo den är alltid tyst!!!!!!
6 minuter å 350pix
Användarvisningsbild
av CarMan
mathis v70t5 skrev:tjo en kompis fick ny mjukvara i bilen på volvo den är alltid tyst!!!!!!
6 minuter å 350pix
Vad har han för bil o vad ladda dom i?
av nevyn
Det vill jag också veta... Kör ut tidningar ibland, det är ganska bökigt att ha bälte på sig på en del ställen.
Användarvisningsbild
av CarMan
inge svar = påhittat ???
Användarvisningsbild
av _Rick_
I Teorin skulle man kunna koppla ihop kablarna som sitter till brytaren i bälteslåset. kanske sätta en microbrytare under stolen så man kan slå på/av avkänningen. Dvs så bilen alltid tror att man har bältet på.

Själv har jag inte det problemet. Kör alltid med bälte :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Det hade säkert varit smidigt men jag har[…]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]

När är Huvudcylinder bytt och det lö[…]