Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Korpliraren
?:-/ Har en Volvo 850-92 med ett Volvo larm som nog suttit i bilen sen den var ny och det är ett larm med blinksensorn som sitter i mitten vid framrutan och det aktiveras när man låser dörrarna med nyckeln i låskolven.
(Det är alltså inget larm där man trycker på en dosa)

Nu har larmet fått frispel och grannarna ringer på dörren stup i kvarten för att säga att bilen står o blinkar på parkeringen så jag tog bort säkringen med följd att centrallåset också la av vilket är tråkigt.

Så här är några frågor från mig som jag hoppas någon kan hjälpa mig att svara på :-)-)

1.Hur kopplar jag bort larmet enklast (klippa någon kabel eller så) men behåller centralåset så det funkar ?
Läste här på forumet att man kan hålla på och bygla med reläerna men jag inbillar mig att det finns en enklare lösning.

2.När man öppnar dörrarna så hänger alla inte riktigt med ibland typ att 3 öppnas o 1 är låst så man måste hålla på och vrida nyckeln flera gånger och jag undrar kan detta ha med krämen i bilbatterit att göra ?

Så här ... "Renoverar strålk[…]

Höga startvarv b6254

Halloj, Är det någon som vet varfö[…]

Ventiler!

Tjänare allihopa! Mina ventiler har krockat m[…]

Till min V60 tänkte jag, förutsatt att j[…]