Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
jag kollar oljan på alla leverans servicar jag gör, o oljan är aldrig under min, dock är den alldrig heller på max.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Amli skrev:
kave skrev:Jaha, dags att summera lite. Bilen har nu gått 900 mil. Motorn tycks fungera bra, detsamma kan inte sägas om inredningen.
1. Det knakar och lever om i inredningen. Bil på verkstad tor-mån. Resultat, något mindre knak och 5-56 i diverse inredningsdetaljer. Diverse slagmärken efter att sätet bytts ut i förardörren.
Bilen är väldigt tyst och fin när man kommer upp i fart, men på parkeringsplatsen eller i stan, uack.
Det är INTE ok om du frågar mig. Själv är jag i det närmaste manisk när det gäller missljud i kupén. Jag har ännu inte ett knak inne i bilen, men den har å andra sidan bara gått 200 mil... Jag skulle självantända, eller åtminstone krävt att verkstaden åtgärdade skadorna, om de skadat bilen på nåogt sätt. Även om det är minsta lilla repa.
Hur är era V70II vad gäller missljud i kupen vid kyla. Min V70N - 06 har aldrig haft några missljud, utom vid kyla, är det -15 knakar det överallt i inredningen, spelar ingen roll om bilen är varm inuti efter många mils körning, knakar ändå! Spelar mig ingen roll dock, då det är max 1-2 dagar det är så kallt här nere i södern. :D
av Ottoman
Bussningarna till motorupphängningen knakar hos mig. Det har tydligen kommit nya sådana som skall råda bot på detta. Skall få dessa bytta nästa måndag. Det knakar något enormt och speciellt när jag svänger åt höger. Förutom det känns bilen faktiskt väldigt välbyggd, inget skrammel vid körning över spårvagnsspår, potthål osv. Men det är klart bilen har bara gått 1100 mil ännu. :D
Användarvisningsbild
av kave
Nu har jag haft bilen på verkstad totalt tre omgångar. Förutom repad dörr och tilltryckt inredning så fungerar nu bilen som den ska.
Sista omgången byttes motorfästen pga knirr och knarr inne i kupén som jag trodde kom från förarsätet.
Jag är mycket nöjd med vinteregenskaperna. Bilen känns mer bakhjulsdriven än min gamla Subaru Forester. Det är lätt att få ut bakändan i snön. Nu ska jag bara försöka lista ut vilken säkring som styr antisladdsystemet så blir det riktigt skoj i snön. Tack Volvo för att vi får sladda lite grand numera.
av Amli
kave skrev:Edit 090127:

Efter 3000 mil och tre besök på verkstan i början är jag nu supernöjd med bilen. Helt klart bästa bil jag ägt. Visst sneglar man ibland på snygga 5-serien i bilköerna men Volvon kramar om en som en stor far i vintermörkret. På något obeskrivligt sätt känns det som att kramas av en stor björn :)
Kul att höra att du är så nöjd med din bil. Jag är även sjukt nöjd med min bil. Bortsett från att mina spolare till strålkastarna lade av (men det åtgärdades omedelbart) så blir jag mer och mer nöjd över mitt köp. Jag stod länge och valde mellan denna och en A6 sen föll det på XC70´n just för den var rymligare och passade mina behov bättre.
Och boende i Norrland numera kan jag säga att bilen går som en dröm på dessa dåliga vägar häruppe (har iofs Four-C)!!!
Skulle jag köpa en ny bil idag skulle jag gjort precis samma val.
av riha
Håller med, bästa bil jag haft hittills.
Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

Någon som kört med 235/45-18 med et45 p[…]

Hej, Köpte en gammal S80 i början p&arin[…]

Volvo 240 usa front

Tjena hur installera jag usa front på en 240[…]

Hej, en földfråga samma bilmodell, kam[…]