Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CarMan skrev:en fördel med XC60 är ju att den har trailer stabilitysystem
Tror, med betoning på tror att Tiguan har detsamma.

Det jag iaf vet är att Tiguan har ett antal "offroad-program" som tillval. Används tydligen för att klättra upp och ner för branta, hala backar och liknande. Har XC60 sånt som tillval?
bilgalen skrev:Det jag iaf vet är att Tiguan har ett antal "offroad-program" som tillval. Används tydligen för att klättra upp och ner för branta, hala backar och liknande. Har XC60 sånt som tillval?
Vad jag förstår så är det typ Hill Decent Control etc som ingår i "Offroad-paketet". Det är standard på XC60. Jag har åkt i extrema situationer med XC60 och den klarade det hela hur enkelt som helst.
bilgalen skrev:
CarMan skrev:en fördel med XC60 är ju att den har trailer stabilitysystem
Tror, med betoning på tror att Tiguan har detsamma.

Det jag iaf vet är att Tiguan har ett antal "offroad-program" som tillval. Används tydligen för att klättra upp och ner för branta, hala backar och liknande. Har XC60 sånt som tillval?
Som sagt så har XC60 det som standard + mycke annat som är standard på dena bil! den är extremt välutrustad som standard ! (så det är inte konstigt att priset börjar högt)
Jag visa säljarna lite vad bilan klara, när vi var på en lerig motorkrossbana o körde i regn.
Jag körde in mot en velodrom lite diagonalt, så ena framhjulet träffa först. körde så långt upp vag våga, sen stanna jag. han som åkte bakom sa att bakhjulet var nästan 1 meter upp i luften.
Det var ju lerigt, så bilen fick kämpa lite för att tasig upp sista biten, men det gick. (deta motsvarar ju inte inärheten sill vad man tillvardags andvänder bilen till.)
PRIUS skrev:Viktigt är väl även att man har körkort som räcker för det man drar, idag är väl nästan alla som drar häst med släp olagliga då man lätt kommer över 3500 kg!
Där sa du något som fler skulle läsa!!! För att kunna dra något sånär last "typ" två hästar Ca: last 1000 kg + släpets vikt som mitt fall är 1200kg så blir det inte mycket kvar till bilen!!! Helt klar att fler skulle ha B.E. behörighet & i och med det även har kunskapen . B behörighet tycker jag är okay så länge man inte ger sig på släp & det ansvar det innebär , man kanske skulle ha ett körkorts test för b + lätt släp, eller är jag hel fel ute!?? Jag har idag köpt en Ford Ranger 4wd med både hög & låg växel & det bästa av allt är drag vikten!! 2800kg
Heico-Dragon :lol:
XC90_Executive skrev:Ett tillägg; XC60 D5 aut får dra 2000kg.
Varför i hela friden är det så att automaten drar mer. Vad är det för fel på den manuella som gör att den bara klarar 1800 kg.

Nu får det ju mig att välja bort XC60 till förmån för XC70 som drar 2100 med samma manuella drivlina.
VedbändeRidläger skrev:
PRIUS skrev:Viktigt är väl även att man har körkort som räcker för det man drar, idag är väl nästan alla som drar häst med släp olagliga då man lätt kommer över 3500 kg!
Där sa du något som fler skulle läsa!!! För att kunna dra något sånär last "typ" två hästar Ca: last 1000 kg + släpets vikt som mitt fall är 1200kg så blir det inte mycket kvar till bilen!!! Helt klar att fler skulle ha B.E. behörighet & i och med det även har kunskapen . B behörighet tycker jag är okay så länge man inte ger sig på släp & det ansvar det innebär , man kanske skulle ha ett körkorts test för b + lätt släp, eller är jag hel fel ute!?? Jag har idag köpt en Ford Ranger 4wd med både hög & låg växel & det bästa av allt är drag vikten!! 2800kg
Heico-Dragon :lol:
Man bör tänka på att om det händer en olycka och det visar sig att man kört med totalvikt högre än körkortet medger så kan man bli skadeståndsskyldig för allt som försäkringsbolagen skulle stått för!
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]