NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattiask
Kan man köpa en regnsensor och montera på en bil som inte har och få det att fungera?
Eller är det ett annat reglage vid ratten då man har det från början?
Jag har en s40 t5-04,
Användarvisningsbild
av CarMan
går ej att eftermontera
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Som ovan skriver så går det inte. Det är en helt annan vindruta + att du har en extra knapp på blinkersspaken för regnsensorn.
Användarvisningsbild
av Brainy
Byta vindruta samt blinkersspak låter iofs inte så svårt.

Vad exakt är det som inte går att göra? Jag tror inte på omöjliga saker...
Att Volvo sen vägrar sälja en den rätta mjukvaran kan jag köpa men det gör inte saken omöjlig med rätt kontakter. Är det detta som är det huvudsakliga problemet?

/
Anders
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag undrar bara om det inte är en styrenhet som måste fungera tillsammans med sensorn i rutan också..
Och för att sensorn ska fungera behövs förmodligen programvara.

Svaret att "det går inte" har jag fått många gånger från volvo och jag tror inte så ofta på det. Det är bara fråga om att kolla upp vilka delar osv som behövs. I detta fallet tror jag inte det går.
Användarvisningsbild
av CarMan
mukvaran går som sagt inte att köpa. sen så behövs ju ruta, givare, spak & lite kablagen här o där.
av flink
Har själv regnsensor i min bil.... men förstår inte riktigt nyttan av den. Så himla revolutionerande är den inte enligt mitt tycke. Har använt den ett fåtal gånger... dom gånger man kommer ihåg att aktivera den så tycker jag att den antingen kör för sällan eller för ofta... oberoende av vad jag har ställt in känsligheten på.

Visst kan den vara bekväm om det regnar lite sporadiskt under en långfärd, men skulle inte betala extra bara för den sakens skull.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
På min förra bil kunde den rätt vad det var få spel o torka på snabbaste intervallen en liten stund för att sen sluta. Snacka om scary!
Användarvisningsbild
av CarMan
flink skrev:Har själv regnsensor i min bil.... men förstår inte riktigt nyttan av den. Så himla revolutionerande är den inte enligt mitt tycke. Har använt den ett fåtal gånger... dom gånger man kommer ihåg att aktivera den så tycker jag att den antingen kör för sällan eller för ofta... oberoende av vad jag har ställt in känsligheten på.

Visst kan den vara bekväm om det regnar lite sporadiskt under en långfärd, men skulle inte betala extra bara för den sakens skull.

du ställer ju känsligheten på vredet.

nyttan med den är enkel. du slipper sätta ingen torkarna när det regner, du slipper sätta på intervall om det bara stängker lite & du slipper justera farten på intervallen hela tiden, eller växla över till kostantgång.

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]