- sön 25 jan 2009, 14:06
#254603
Senaste besiktningen av min Volvo 440 2.0 Se -94 gick utan några som helst problem. Har aldrig under de 5år jag ägt bilen haft några bekymmer med besiktningen. Dock sa besiktningsmannen att ena drivaxeldamasken var sprucken och att jag skulle byta den innan nästa besiktning.
Jag har bilen stående ute och orkar inte börja krypa för att kolla vilken damask det är. Min fråga är:
*Finns det 4st drivaxeldamasker? höger inre,yttre och vänster inre,yttre ?
Om jag byter en så känns det lika att byta på alla på en gång.
*Är det stort jobb att byta alla? Klarar man det själv eller behövs en massa specialverktyg?
*Stor kostnad att lämna in på verkstad?
*Går damaskerna att köpa på volvo?
Blev många frågor :roll: Tacksam för svar!
Jag har bilen stående ute och orkar inte börja krypa för att kolla vilken damask det är. Min fråga är:
*Finns det 4st drivaxeldamasker? höger inre,yttre och vänster inre,yttre ?
Om jag byter en så känns det lika att byta på alla på en gång.
*Är det stort jobb att byta alla? Klarar man det själv eller behövs en massa specialverktyg?
*Stor kostnad att lämna in på verkstad?
*Går damaskerna att köpa på volvo?
Blev många frågor :roll: Tacksam för svar!