Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av erikgxx
Måste bara rapportera att jag precis före jul beställde en v70 2.0d Summum ruby red metallic. Samt lite extra tillval. Valde bort 17 tums hjul och tog standard Naos istället. Förutom rabatten på 10% fick jag 7500 ytterligare. Känner mig nöjd. Nu får jag en ganska välutrustad Volvo istället för en strippad Audi för samma peng. Bilen får jag någon gång i mars. Funderar på att köpa ut min gamla 2.4D om Bilia kan ge mig ett bra pris (kan de antagligen inte!).
Användarvisningsbild
av divers
Urk vad mycket diesel min XC70 drar. Var på långkörning till jördalen i norge i helgen och den drog 0,8 milen och då körde jag lagligt!!!
Användarvisningsbild
av halmstaden
Uppmätt förbrukning? Tycker inte det låter så hemskt, enligt spec 7 l/100km på landsväg och då snackar vi ju inte 110-väg (vad körde du för vägar?). Sedan har du dubbdäck (?), tung last (?) (samt 5% etanol). Drar den då knappa 15% mer än EU-normen låter det ju nästan bra..?
Vet för övrigt inte vad ditt inlägg gör i denna tråd och inte denna istället men det kanske bara är en felpost.
Användarvisningsbild
av halmstaden
Hehe ja där blev det lite fel, givetvis vet jag det :oops: :oops:
Hur är det med RME då och dess energiinnehåll? jmf med vanlig diesel
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]