NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Helt plötsligt gick mina vindrute torkare igång på högsta hastighet och det gick ej att få av dem, inte ens när man stängde av bilen... fick ta bort batteripolen då stannade de. Sedan dess så har de ej fungerat... har kollat säkringen (30A) i motorutrymmet men den är hel... funderar på om det är något relä som häktat sig och som nu inte fungerar..men var sitter det i så fall??

Sänkte även bilen med H&R sats 35mm och fick då små vibrationer i bilen när man åker iväg på 1 o 2:ans växel... är det någon som vet varför??

Tacksam för svar!!
Niclas
soundnstyle666 skrev:Helt plötsligt gick mina vindrute torkare igång på högsta hastighet och det gick ej att få av dem, inte ens när man stängde av bilen... fick ta bort batteripolen då stannade de. Sedan dess så har de ej fungerat... har kollat säkringen (30A) i motorutrymmet men den är hel... funderar på om det är något relä som häktat sig och som nu inte fungerar..men var sitter det i så fall??

Sänkte även bilen med H&R sats 35mm och fick då små vibrationer i bilen när man åker iväg på 1 o 2:ans växel... är det någon som vet varför??

Tacksam för svar!!
Niclas

Angående vindrutetorkarna har du konventerat halvljuset till xenon?
Hade detta problemet på en s40n 07a som jag konventerade till xenon och då fick dom byta motorn till vindrutetorkarna 3ggr inom loppet av 2 månader innan jag förståg att det var konventeringen som på något vis spökade:(

M.v.h mojja

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]