Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PapaBear
Tjenare!
Har en liten fundering då jag ska byta stereo i min gamla V70 R AWD - 00

Det sitter en SC-901 med stora ljudpaketet (dvs Dolby Pro Logic Surround) i den.

Men när jag glad och stolt över mina nya fina bigfront dvd knallade ut till bilen och drog ur den gamla stereon blev det tvärnit. Istället för de sedvanliga ISO kontakterna så finns det bara ett gäng runda stift kontakter.

Åkte förbi närmaste stereo återförsäljare (BRL) och tänkte att de har säkert en addapter men fick svaret att det bara var att kapa alla kablar och dra nytt ut till alla högtalarna. :shock:

Är det någon som vet om det finns någon addapter att få tag på och i sådant fall var? ?:-/
Börjar bli smått trött på att inte kunna spela mp3 eller brända skivor alls, endast orginalskivor (ibland inte ens det)

Vore mycket tacksam för hjälp...

Mvh
PapaBear
av Andy1983
Är inte jätte hemma på bilstereo, men är det denna du söker? Finns på biltema.se och har artnr 31-543. Det är en adapter som omvandlar original kablage till ISO

Lycka till
Användarvisningsbild
av PapaBear
Andy1983 skrev:Är inte jätte hemma på bilstereo, men är det denna du söker? Finns på biltema.se och har artnr 31-543. Det är en adapter som omvandlar original kablage till ISO

Lycka till
Tackar men den där passar inte tyvärr. Är som sagt runda stiftkontakter.
av standard01
Hör med backes ljud så hjälper dom dig.http://www.backesljud.se

Jag ringde dom när jag bytte stereon i min c70.Köpte iso kablage för volvo och en lågnivåadapter har jag för mig.Har fungerat för mig sen dess,dock är det inget ljud i högtalaren på instrumentpanelen men det gör mig inget.
Användarvisningsbild
av PapaBear
standard01 skrev:Hör med backes ljud så hjälper dom dig.http://www.backesljud.se

Jag ringde dom när jag bytte stereon i min c70.Köpte iso kablage för volvo och en lågnivåadapter har jag för mig.Har fungerat för mig sen dess,dock är det inget ljud i högtalaren på instrumentpanelen men det gör mig inget.
Tackar så mycket, ska kolla med dom då.
av Jessiicaa
Hej!
Det verkar som att jag har exakt samma problem som du hade. Hittade du någon lösning eller var det bara att kapa sladdarna och koppla om? Jag fick in stereon och några sladdar men ljudet följde aldrig med ut i högtalarna. :/

Mvh
Användarvisningsbild
av PapaBear
Hej hej!
Kan informera dig om att du INTE behöver byta kablarna till högtalare, iaf behövde inte jag det, jag köpte adapter sladden de har på Backes och de va bara att plugga i och köra, inga fel alls, enda som är lite tråkigt att jag har "stora" ljudsystemet i min bil med surround och då en högtalare mitt på instrumentpanelen, den fungerar inte med addaptern men alla andra fungerar felfritt.
av Jessiicaa
Hej!
Tack! okej va bra att man slipper det då, vet du på rak arm vilken adapter det var, så får ja ta & beställa en sådan. Jag har samma ljudsystem så jag lär väll heller inte få något ljud i den högtalaren :(

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]

Uppdateringen 4.2.13 verkar faktiskt ha fixat inne[…]

Motor tempratur V70 1,6d 2010

Skulle det kunna finnas en luftficka som orsakar p[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

När startmotorn på min 854 en gå[…]