Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Fluffen skrev:Apelsinolja som avfettning har jag testat nån gång med mycket bra resultat. :D
Där har jag en intressant historia: Eftersom citrusoljor i allmänhet är väldigt bra på avfettning så bestämde sig många i industrin för att det säkert var bra att använda i stället för traditionell avfettning. Det var ju naturligt....
Eftersom det luktade så gott och var "naturligt" så behövde man inte heller vara lika väl skyddad som tidigare.
Det visade sig så småning om att avfettning gjord av citrusoljor var extremt aggressivt mot huden och gav upphov till eksem och allergier långt värre än nafta och petrolium..

/Thomas
~Kalle~ skrev:OKQ8:s Biologiska nedbrytbara naturavfettning är väl ett bra miljöalternativ? :roll:

/Kalle
Kanon rekommendation, Enligt mig. Använder ofta. Bra beskrivning på förpackningen, hur man använder den. Och verkade jäkligt mild och bra. Tror att om man kör mé detta som förbehandling med jämna mellanrum så uppkommer inte problemmet. Annars finns ju risken att man måste ta till andra inte så bra medel. Skall följa tråden, är själv intresserad.
Jag brukar köra med Lahega Autosafe 4010 Glans året runt. Tycker det är väldigt effektivt och ger ett bra resultat. Ändrar bara blandningen beroende på årstid och hur skitig bilen är. Är det riktigt illa på vintern lägger jag på en kallavfettning innan.
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]