Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjornw
CarMan skrev:munstyckena till V70N (kanske är samma på XC90) kostar 35:- nya på volvo

funkar bakrute spolningen? (jag gissar på fel i pumpen) Tror inget har frusit för dig.

det är samma pump till fram o bak (Har för mig att samtliga årsmodeller av XC90 har det) Pumpen har 2 utgångar en fram o en bak, sen en backventil på varje utgång. Genom att polvända motor så får man vätska i ena eller andra utgången

köp en ny, inte en begagnas som har beckat ihopp.
Nu när det funkar sprutar det både fram och bak men när det inte sprutar är det stopp både fram och bak. Tyckte det såg ut som om den hade två utgångar så det stämmer nog. Kan det vara så att pumpen inte tycker om kyla? Den funkar ju nu när den fått lite värme. Den funkar också om den får stå i varmgarage även om det är -20 ute. Har du någon koll på vad en ny kostar?

Tack för att du orkar förresten. :)
Användarvisningsbild
av CarMan
fryser det så har du blandat fel det är den enda förklaring jag kommer på.
en trasig pump brukar inte vara tempretur beroende, men rent tekniskt kan den ha kontakt bekymmer om tillexempel kolhållaren fryser
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw