NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gjenduro
volvo diesel skrev:Det verkar konstigt att man inte kan köpa styrenheten som reservdel.
Den har iallafal artnr: 30665381 och heter "Styrenhet" i VADIS

Tycker detta är helt otroligt dårligt av volvo att inte sälja "elektronikenheten" löst, jag menar en komponent som sitter på kretskortet går sönder kanske kostar 40spänn ställer till det så pass att man måste byta hela värmaren för sjuka pengar. Fick se en sprängskiss på Bilia där de visar att elektronikenheten sitter ihop med värmaren och säljs ej separat, man kan därimot skruva bort elektronikenheten :???:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Ja är väl inte ensam om att få höra "det går inte" från volvo tidigare?? Allt går frågan är hur mcyekt tid man vill lägga och det är väl där skon klämmer för volvo kanske?
Användarvisningsbild
av Doffen
Vel, for mitt vedkommende kan jeg ikke si at jeg bryr meg så veldig mye. Egentlig bare helt greitt for meg å få helt ny varmer som ikke er slitt på noen som helst måte.
Men kan tenke meg for en privatperson med en bil uten garanti vil det være veldig kjedlig å ikke kunne reparere varmeren på en billigere måte enn å måtte kjøpe ny
Användarvisningsbild
av runepv50
Hei igjen. Nu har jeg vært på verkstedet med bilen. Diesel varmeren hadde sotet igjen og noen dyser +++ måtte byttes. Mye jobb og kostbart dersom garantien ikke gjelder. Dette oppstår ved mye små kjøring hvor varmeren ikke blir skikkelig varm.
Användarvisningsbild
av runepv50
runepv50 skrev:Hei igjen. Nu har jeg vært på verkstedet med bilen. Diesel varmeren hadde sotet igjen og noen dyser +++ måtte byttes. Mye jobb og kostbart dersom garantien ikke gjelder. Dette oppstår ved mye små kjøring hvor varmeren ikke blir skikkelig varm.

Ang. pris så hadde dette kostet mellom 7-8000,- !
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]