Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cybermunk
Du Loner vad vill du ha för att bygga upp ett hus till mig?
Användarvisningsbild
av Loner
Svårt att säga, du måste nog precisera mer än att du bara vill ha ett hus...

Jag har grannar som betalar mindre för sitt hus nyckelfärdigt (med vitvaror och rubbet) än vad materialt till mitt kostar.
Men sen är mitt garage bättre isolerat än deras boningshus.
Bara en sån sak som att snåla in på golvbrunn i garaget, även om man aldrig tänkt ha värme i det...

/L
Användarvisningsbild
av cybermunk
150 kvm boyta och ett välisolerat garage för 3-4 bilar+ annat skrot.
Användarvisningsbild
av Loner
cybermunk skrev:150 kvm boyta och ett välisolerat garage för 3-4 bilar+ annat skrot.
Hmm, bygga 2 våningar, garage i nedervåning och bo på övervåningen kanske, gäller då att hitta lämplig tomt iofs.

4 bilar + skrot, då behvös ju runt 120kvm? om du inte vill ha det trångt

Själv fick jag bara bygga max 50kvm garage pga detaljplanen :(

/L
av Cicaro
Loner, låt det gå ett par år och begär sedan en ny detaljplan över din egen tomt som tillåter ett större garage, har du tur så kan du få igenom det... även om du kommer få betala den nya planen själv...
Användarvisningsbild
av cybermunk
mera en ide inget som kommer förverkligas dom närmaste 20 åren
Användarvisningsbild
av Loner
Cicaro skrev:Loner, låt det gå ett par år och begär sedan en ny detaljplan över din egen tomt som tillåter ett större garage, har du tur så kan du få igenom det... även om du kommer få betala den nya planen själv...
Och kostande på att bygga ut garaget, nä jag skall lugna mig lite så alla i området bott in sig, sen söka på att få hänga på en carport på sidan av garaget.. bryter mot alla "planer", men estetisk blir allt vackrare då :roll:

/L
av Cicaro
Funkar det med :) Kanske kan vara skönt med ett tag utan massa byggande också ;)
Användarvisningsbild
av Sparkz
...och efter ett par år råkar det bli hela vägar på carporten, och en port. Och då kan man ju lika gärna isolera :wink:
av Cicaro
:D :D

Tyvärr blir det problem om byggnadsnämnden ser det... Hehe, jag studerar ju mark och fastighetsjuridik nuförtiden(blivande lantmätare) och våran föreläsare berättade om en kille som ville bygga en liten dragig oisolerad stuga på ett läat ställe vid en sjö 4 mil från närmsta väg(man fick gå, åka skoter på vintern eller helikopter och han ville kunna övernatta när han var ute och fiskade), tror det var i sollefteå, och kommunen sa ja,klart friluftslivet ska stödjas, när länstyrelsen sa nej pga strandskyddet och byggnadsnämnden svarade med: Oss veterligen har vi aldrig någonsin företagit en inspektion om svartbyggen där ute och så vitt vi kan se finns ingen anledning att företag någon sådan inspektion det närmsta seklet heller :o

Ursäkta om det inte hör till Loners hus men en rätt skoj historia :) Uppmana till svartbygge :wink:
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 46
Vårda v90 2025

Som Erik skrev, underredsbehandling skulle jag s&a[…]

Stänga av rörelsesensorn permanent?

Går det stänga av denna permanent? Ha[…]

Död instrumentering och klima