- tor 22 jan 2009, 10:53
*pettson* skrev:Jag har ingen mätare tillgänglig i garaget där vi är, men vad jag lagt märke till är att det flödar friskt med oljegaser/luft när man drar upp oljestickan eller öppnar oljepåfyllningslocket, det gör det inte på äldre motorer vi kollat på, men det säger ju inte oss så mycket. Jag har satt fingret för och det känns inte som att det är något tryck. Är detta normalt?Wezzli skrev:Vi har monterat ner vevhusventilationen och oljetråget för att rengöra kanalerna och nog var det sörja där, men den var långt ifrån igensatt. Före vi monterade ner allt kände jag från oljepåfyllningen och via oljestickan bara för att se om det var något tryck, man kände ju ett flöde men det bildades aldrig något tryck. När vi monterat ner, rengjort och monterat ihop allt igen är det precis samma där, ingen skillnad. Det känns bra jävla onödigt såhär i efterhand och hade ju kunnat undvikas.Testat VAD?
Finns det någon annan som testat detta på en väl fungerande motor av denna modell så vi kan jämföra istället för att bara gissa/anta?
Har du använt en mätare så du såg om du hade över eller undertryck vid oljestickan?