Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Det uppkommer ett irriterande vin vid förar dörren när man ligger i 70km/h o upp. Är det dörrlisten som tätar dåligt? o går det på garantin om man gnäller på det? Har nybilsgaranti kvar...

Märkte det idag har inte hört det förut. Sätter jag armbågen vid bältet i springan tystnar det....

Skit grej men ändå... :)

Mvh Fredrik
av NCR
_FrEdRiK_ skrev:Det uppkommer ett irriterande vin vid förar dörren när man ligger i 70km/h o upp. Är det dörrlisten som tätar dåligt? o går det på garantin om man gnäller på det? Har nybilsgaranti kvar...

Märkte det idag har inte hört det förut. Sätter jag armbågen vid bältet i springan tystnar det....

Skit grej men ändå... :)

Mvh Fredrik
List eller justering av dörr, så iväg till en åf så fixar de felet. (på min låter det inget).
NCR skrev:List eller justering av dörr, så iväg till en åf så fixar de felet. (på min låter det inget).
Okej ska höra med dom imorn. Hoppas man inte får lämna in bilen en hel dag för en sån skit sak :(

Tack så mycket....
Användarvisningsbild
av _Rick_
Speglarna kan låta oxå. Verkar som den lackerade delen ibland får en glipa mot den 'fasta' delen. (spegelhusets framsida, mot fronten)

iaf på de gamla speglarna (upp till 04)

Testa att lägga en tejpbit längs med hela glipan/spåret och se om det slutar.
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Har kollat var det är o det är vid framdörren i bak kant vid rutan där i mellan. Kolla idag när jag åkte hem....

Mellan stolpe o dörr för i mellan dörr o ruta är det ej. :)
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]