Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Kan vara sneslitna handbromsbackar! :) får väl helt enkelt skruva isär där bak å titta igenom det, kan vara så att de är monterade fel eller så är dom slut helt enkelt och när du försöker rulla bakåt med handbromsen i så kan det helt enkelt vara så att bromsskivan hakar fast nånstans,i och med att den bara tar bakåt och inte framåt. Men i värsta fall får du lov att köpa nya backar + fjädrar

Hur bra tar handbromsen bakåt, står bilen helt stilla då?
Tar handbromsen inte alls när du rullar framåt med handbromsen i?
Hjälper det något om du spänner handbromsen?
FortyFiven skrev:...får väl helt enkelt skruva isär där bak å titta igenom det, kan vara så att de är monterade fel...

Citerar mig själv lite :) hehe, med "monterade fel" menar jag, först å främst " Felmonterade " .. förlåt för särskrivning =)
och för det andra så har Brainy helt rätt, kan ju förstås vara så att dom inte är "monterade" överhuvudtaget :D
av Jimpiz
Vet inte om detta är nån mer hjälp. Men Spänner jag handbromsen fullt så den tar redan efter första hacket å sen drar den för kung och fosterland så kan jag med hjälp av bara tummen putta bilen framåt, men backar jag å drar i handbromsen så låser sig nästan däcken. Sen när jag släpper handbromsen å rullar iväg så smäller det till ( kanske beror på att backarna sitter löst som du sa)
Det låter ganska precis väldigt jätte troligt att det är så ! :D kan vara nån av fjädrarna (som drar ihop backarna) som har lossnat / gått av, eller liknande.. ta å skruva isär å kolla igenom, behöver du vägledning sedan så skriv! =)
av Jimpiz
FortyFiven skrev:Det låter ganska precis väldigt jätte troligt att det är så ! :D kan vara nån av fjädrarna (som drar ihop backarna) som har lossnat / gått av, eller liknande.. ta å skruva isär å kolla igenom, behöver du vägledning sedan så skriv! =)
Ska kolla på det imorgon då
Användarvisningsbild
av emwtur
om det är någon tröst så lär felet garanterat vara inne i trumman !
- kanske ett belägg som släppt från bromsbacken ?
/emwtur
emwtur skrev:om det är någon tröst så lär felet garanterat vara inne i trumman !
- kanske ett belägg som släppt från bromsbacken ?
/emwtur

Ungefär precis det vi sagt i ett par inlägg nu :) Bra med sammanfattning iofs! ;P

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]