Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sim
Jag hade sålt bilen och köpt en med åtminstone High Performance istället :) Det blir nog billigare och enkalre i längden.[/quote]

heheh nja tror ja inte...inte billigare iaf
av ztaffans
Provar och ställa min fråga igen.
Går det att montera originalsubwoofer enkelt själv om man har High Performance?
Det brukar ju kunna vara lite mjukvaruupdateringar som ska göras samtidigt om man eftermonterar saker.
Är alla sladdar (eller om det nu är fiberoptik) framdragna redan?
Någon som har koll på detta och vad den kostar om man köper den i butik respektive får den monterad och inkopplad om det skulle vara omöjligt för oss vanliga dödliga?
av tunnis
Hade en tanke att eftermontera en orginalsub i min bil och pratade med Bilia.

Subben finns att köpa som reservdel och jag vill minnas att den gick loss på runt 7000kr. Monterad och klar inkl. nedladdning av mjukvara skulle det landa på 9-10000kr.

Det blev en MDS slimline, monterad och klar för under 5000:-
Användarvisningsbild
av Brainy
Vad gäller för V70II? Tycker mest det verkar vara kanske, ev. i inäggen ovan. Men tråden är ju ett par år gammal så jag testar igen.

Lågnivåomvandlare från bakhögtalarna? Eller ska man ta ljudsignal direkt från stereon trots att den inte har lågnivåutgång?
12V i skuffen? Måste väl finnas 12V med många ampere för dom som vill ladda husvagnsbatterierna genom bilen vid körning?

Tänkte mig en aktiv låda med samma placering som volvos orginal.

/Anders
av carlos
Har en XC70 2010. Det går inte att eftermontera en sub på den, ändå har jag stora stereon. det finns kablage framdraget, men org. sub har en annan koppling. konstigt men sant. du kan beställa en när du gör en ny-beställning, men ej efteråt. hade beställt en sådan på volvo , och de skulle montera den, men de själva visste inte att det gick. det skulle gå på 92000kr. man får gå till en annan butik och göra det.

//Carlos
Användarvisningsbild
av Snacksalig
carlos skrev:Har en XC70 2010. Det går inte att eftermontera en sub på den, ändå har jag stora stereon. det finns kablage framdraget, men org. sub har en annan koppling. konstigt men sant. du kan beställa en när du gör en ny-beställning, men ej efteråt. hade beställt en sådan på volvo , och de skulle montera den, men de själva visste inte att det gick. det skulle gå på 92000kr. man får gå till en annan butik och göra det.

//Carlos
92 000 kr?!?! Det är ju som en begagnad Mondeo?!?
Användarvisningsbild
av hollan
haha ja eller en ny kia
vad jag vet så finns inte mjukvaran inte finns till subben alltså fabriksmonterat annars är de kört :(
av Paljac
Tjena skall köpa mig en Volvo v70 2009. Det finns ingen subwoofer bak men det är high performance ljud. Kan man koppla Baslåda till den bilen och hur går jag tillväga med det.

Tipset är deras 15-20mm adapterplattor s&arin[…]

Kan inte tänka mig att XC60 däckdimensio[…]

Skroten som finns här har inget självplo[…]

Fel centerhögtalare?

Har du loggan på din centerhögtalare?