Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Just den bilen verkar vara reggad i juni 2007 och har ett "lågt" chassinummer, 468.
Så den har troligtvis rullat en del tokmil med provkörningar av pressen etc. plus att den stått still nåt år (?)
Fast får man lite förlängd garantitid så lär det vara ett bra köp.
Användarvisningsbild
av Guligan
Och förresten, bara motorljudet torde väl avgöra till 3,2:ans fördel, den låter fint den... 8)
av JK24T
Mina erfarenheter med 3,2 är väl inte de bästa. Vill du ha bra bottenvrid så är D5, T6 och V8 att föredra framför 3,2. 3,2 har inte mycket till bottenvrid, åtminstånde används inte vridet med automaten som mer än gärna växlar ner.
Min bil står på verkstad sedan en månad tillbaka och kör nu med en V700II 2,0D som har betydligt bättre bottenvrid än 3,2;an. Dieseln har på något sätt växt ihop med mig som jag inte förväntade och jag trivs. Notera då att det är den minsta dieseln och att jag sedan födseln är emot oljebrännare.
Hade jag valt idag och med liten hänsyn till plånboken hade valet varit T6 eller D5, D5 då pga. att den går att få med manuell låda.
av Pachipachihand
Satsa på 2.5 T den är välbeprövad och lätt att trimma. Med endast steg 1.dvs ny mjulvara så går den nästan som en T6. Troligtvis ännu snabbare i farter under 100 km/h. Där man oftast pendlar omkring. 3.2 Reas ju ut på beg bilar nu när T6 kommer,törstig långsam,skippa den.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Pachipachihand skrev:Satsa på 2.5 T den är välbeprövad och lätt att trimma. Med endast steg 1.dvs ny mjulvara så går den nästan som en T6. Troligtvis ännu snabbare i farter under 100 km/h. Där man oftast pendlar omkring. 3.2 Reas ju ut på beg bilar nu när T6 kommer,törstig långsam,skippa den.
Varför inte trimma T6 också då? "Steg 1" ger 305hk/470Nm.

Vad ska man med effekten till om man inte kan få ner den i backen (läs awd)?
Senast redigerad av 2 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Funk
Nu har jag iofs inte kört 3,2:an i en FWD, bara i AWD, men min uppfattning är att det är Volvos minst lyckade motor av de större idag.. Väljer en 2,5T vilken dag som helst före en 3.2. Den varvar och brötar utan att det händer något, 2,5T har i alla fall tillräckligt anständigt vrid för att inte behöva tokvarva eller växla ned hela tiden..

/Thomas
av JK24T
inte för det har med detta att göra men... jag har just slagit öga mot Opel Insignia... ja jag vet, Opel...öh.. men kolla runt lite, utvecklingen står absolut inte stilla hos konkurenterna och konkurenten måste inte heta Audi eller Bmw. Jag blev allt lite impad av Insignia... och lägg sedan till prisbilden.
Användarvisningsbild
av kave
Satsa på en 2.5T. Billigast i drift och mest effekt där du behöver den oftast.
Dessutom kan du få 2.5T med manuell låda.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
JK24T skrev:inte för det har med detta att göra men... jag har just slagit öga mot Opel Insignia... ja jag vet, Opel...öh.. men kolla runt lite, utvecklingen står absolut inte stilla hos konkurenterna och konkurenten måste inte heta Audi eller Bmw. Jag blev allt lite impad av Insignia... och lägg sedan till prisbilden.

Brrr :???: :x ?:-/

:P :wink:
av Arese
Hej

Är du intresserad av bilkörning väljer du:

1. T6 (maffig, snabb, komfortabel)
2. 3,2 (rak sexa, vibrationsfri, gillar varv)
3. 2,5(F)T (stark i mellanregistret, inte lika sofistikerad som sexorna)
4. D5 (oinspirerande och bullrig, vänta på 205-hk)

Alla bilarna har objektivt de prestanda du behöver. Är du är ekonomiskt sinnad så kan du vända på listan. Jag köpte 2,5FT men skulle köpt 3,2 om jag valde idag pga att sexan gör att det känns som en mer påkostad bil (ljud, mjuk gång, flexibelt varvtalsområde etc).

Mvh
Arese
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]