Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Så är nu växellådsoljan bytt, jag visste från tidigare att det är trångt att komma åt påfyllningen med en vanlig tratt så jag tillverkade en egen. Laminatmaskin + eltejp är det som gäller!
Bild

Bild

Och upp genom batteribaljan(dåligt foto)
Bild

Den fungerade faktiskt riktigt bra och jag slabbade ingenting!
Efter ytterligare lite småmek för att få den besiktningsklar så tvättade jag av den. Mycket schampo är min devis!
Bild

Har provkört ett par gånger nu och sköljningen av lådan verkar ha gett kanonresultat så jag vågade mig på att boka en besiktningstid.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Brainy
Tack.
Jag har inte en aning om vad Tomas har för navkapslar men jag tycker det är onödigt att lägga pengar på alufälg till en bil som i princip bara står under vinterhalvåret.
Sen är det rätt skönt att ha plåtisar när man besiktigar så de får svårare att se bromsarna ;)

Fick blankt papper, tycker själv att bromsverkan i bak var lite taskig men just skivorna i bak har tidigare visat sig lättrostade och bilen har ju stått ett tag.
Så förhoppningsvis blir det bättre när jag fått bromsa av lite mer rost.

Bild

Jag har varit många ggr på det där stället på sistonde. Början av December med svärfars BMW, ombesiktning några veckor senare, förra (?) veckan med sedanen, idag med denna och kombin ska in så fort januari blir till februari.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Tomas88
~Kalle~ skrev: Har du likadana navkapslar som Tomas? :P
Nej nej. Jag har ju alufälgar nu.
Fråga Grammse i stället :D :wink:

Grattis till det blanka pappret Brainy. :P
Grattis till pappret och skönt med ett års köra utan tänka :P Bortsett från standardunderhåll då.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 78

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]

Volvo V70 årmodell 2000