Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bengan66
Har fått problem med min dieselvärmare. Den har lagt av. Efter vad jag
hört så är det ganska vanligt och oftast är det ett "gummihjul" i värmaren som lossnar. Någon som vet hur man enklast kommer åt värmaren och om det i så fall är svårt att byta/skruva fast "hjulet" igen.

Datorn har kopplat ifrån värmaren så antar att den måste nollställas också, måste detta göras på verkstad eller räcker det med att koppla från
batteriet?
av Arne
Du måste till Volvoverkstad för att återställa i datorn. Det kan även vara brännarkoppen som är utbränd, beror på hur mycket du har använt dieselvärmaren. Det hände mig efter ca. 14000 mil.
av Bengan66
Brännarkoppen, svårt/dyrt att byta?
Min har snart gått 16 000 mil.
Användarvisningsbild
av _Rick_
om du tar ner softnosen (fronten) så sitter ju värmaren där. Du kommer åt den rätt så väl. Tar du även bort luftburken så borde du komma åt allt utan problem.
Användarvisningsbild
av CarMan
Bengan66 skrev:Har fått problem med min dieselvärmare. Den har lagt av. Efter vad jag
hört så är det ganska vanligt och oftast är det ett "gummihjul" i värmaren som lossnar. Någon som vet hur man enklast kommer åt värmaren och om det i så fall är svårt att byta/skruva fast "hjulet" igen.

Datorn har kopplat ifrån värmaren så antar att den måste nollställas också, måste detta göras på verkstad eller räcker det med att koppla från
batteriet?
värmaren innehåler inget gummihjul.
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]