- tis 13 jan 2009, 17:21
Att tillägga slipper jag med all förhoppning att byta den främre, då det verkade vara de bakre vajrarna som stod för kärvproblemet! Och den främre sitter väl dessutom mer skyddad från salt och skit, så den borde hålla lite längre än de bakre...
hasse skrev:HejsanSmart metod om det är så enkelt som du beskriver! Jag tog nästan för givet att den främre vajern var uppfäst i golvet med någon form av fästanordning. Om det är som du beskriver att bara dra bort den, hur är uppfästningen?
Har bytt handbromswire på min 965 -95. Behövde inte ta ner tank eller dylikt. fäst den nya vajern mot den gamla med eltejp och dra den sedan på plats när du drar ut den gamla. Hand bromsvajern som är på 960 årsmodell 95 och framåt sitter bara på denna modellen. Numera har det clipset som nämndes tagits bort och bytts ut av en annan lösning pga materialfel i metallclipset. Mvh Hans
Att tillägga slipper jag med all förhoppning att byta den främre, då det verkade vara de bakre vajrarna som stod för kärvproblemet! Och den främre sitter väl dessutom mer skyddad från salt och skit, så den borde hålla lite längre än de bakre...
//metalHJ ("metal" - som i musikgenren, metal/hårdrock. "HJ" - mitt alias)

- By UnleashFusion