Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
perhall skrev:Jag tycker att man absolut inte ska jämföra rabatten på en lagerbil med en beställd bil, utom möjligen om det är en extremt eftertraktad modell med lång leveranstid, typ en ny cab-modell och det är maj och alla vill ha den nu...

Många märken hävdar att de inte ger så mycket rabatt men det stämmer nog inte längre. Såg att Hedin BIl säljer gamla E-klass med 180 000 rabatt, t ex en E200K aut Avantgarde med en del lull-lull för 249,tidigare 430 etc. Bilarna har gått 0-10 mil och är uttagna 2007 och 2008.

PH
Mitt exempel är inte en lagerbil. Brutto 420' netto 323' = 23% rabatt. Detta var för 2 år sedan dessutom.

Sedan förstår jag inte riktigt vad du menar med ditt cabexempel. Skulle XC60 vara en extremt eftertraktad modell? Så har inte jag tolkat situationen i alla fall.

Hedins pris har för övrigt förstört hela prisbilden för E-klass, misstänker att en del handlare är rätt så förbannade på dem. Var på Veho bil i Kungens Kurva i helgen och där stod ett flertal begagnade E 200K & 220CDI med tusentals mil på mätaren och priser en bra bit över 300k. De är säkert jättelyckliga just nu...
http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=B ... artsidabeg
http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=C ... artsidabeg
http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=B ... artsidabeg
osv
Användarvisningsbild
av kave
jiha skrev:Hej!
Som jämnförelse så sitter jag här med en offert från BMW återförs. på en 520d touring med advantage och comfortpaket inkl 17" som i listan landar på 415k.
Mitt pris: 317k !!!

//& Jia
Tja, klarar man inte EuroNCAP riktigt så får man väl pruta på bilarna :)
Tillgång och efterfrågan. Ingen normalfuntad människa ger mer rabatt än man tror sig behöva.
av erc
Markanta rabatter är ju sannerligen ingenting ovanligt nu för tiden. En enkel sökning på BytBil visar att många handlare har hyfsat fyllda lager. Exempelvis går det tydligen att köpa en V70 2.0F Kinetic för 219000. Listpris 269000. Utan någon som helst prisförhandling - det är det begärda priset.

Märkena i Chryslerkoncernen rabatteras enormt just nu. Tycks som om lagren ska tömmas. Vad sägs till exempel om en Jeep Patriot 2.4 4x4 Limited för 160000. Listpris 250000...

Kan man tänka sig att köpa en lagerbil är läget finfint just nu!
Beställde en V70 2,5FT med samma utgångspris XC60:n i första inlägget, fick ner den 10% och då var det inte lagerbil utan beställningsvara, så att få dryga 12% på en lagerbil tycker jag inte verkar så märkvärdigt. Men grattis ändå :wink:
Jag scannade genom utbudet på bytbil. Det finns en del XC60 "lagerbilar".
Lite "luriga" färger, de springer nog inte iväg som sagt.
Jag såg en annons idag på V70 2.5FT (volvo åf fabriksny bil)

För det första så får man bilen för 10.000:- billigare än listpris.
För det andra så får man automatlåda, momentum, metallic, bluetooth mm. på köpet!!!

20% rabatt om jag räknade rätt!
~Kalle~ skrev:Jag såg en annons idag på V70 2.5FT (volvo åf fabriksny bil)

För det första så får man bilen för 10.000:- billigare än listpris.
För det andra så får man automatlåda, momentum, metallic, bluetooth mm. på köpet!!!

20% rabatt om jag räknade rätt!
Ja det är en liten specialare som passar utmärkt för tjänstebilsåkaren.

Här är det målarverkstad i tvä[…]

V60 gen1 , bensin eller hybrid?

Jo absolut, det är den ju. Min förhopp[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Ja, men när vågar man ge på max[…]

Hej! Funderar på att kolla upp vehusventilat[…]