Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svensen
Den fabrikkmonterte telefonen i bilen min fungerer dårlig. Selv om lydstyrken står på fullt, er det vanskelig å høre samtalepartneren. (Svogeren min har ettermontert originaltelefonen i sin V70 -02, og når han stiller lydstyrken på litt over 50% er det passe høyt hos ham).

Dessuten er det vanskelig for dem jeg snakker med å høre hva jeg sier, selv ved lav hastighet. Det virker også som om duplex'en ikke fungerer som den skal, for begynnelsen av setningene blir ofte kuttet. Dette skjer heller ikke i bilen til svogeren min, for når jeg snakker med ham høres det nesten ut som han snakker i håndsettet i stedet for handsfree.

Jeg har tidligere prøvd tilsvarende telefon i en XC70, og denne fungerte utmerket.

Har noen en idé om hva som kan være galt?

Sven
av Frigge
Kanske din PHM är i behov av en uppgradering,kan också vara något fel på micken. Om man har FÖR högt ljud på telefonen kan ljudet i sig bli sämre,har du svanhalsmic eller mygga ??

/Fredrik
av svensen
Frigge skrev:Kanske din PHM är i behov av en uppgradering,kan också vara något fel på micken. Om man har FÖR högt ljud på telefonen kan ljudet i sig bli sämre,har du svanhalsmic eller mygga ??

/Fredrik
Mikrofonen sitter jo i speilet. Og som jeg skrev, lyden fra høyttaleren er for lav også.

Mvh

Sven
av Frigge
Be din Volvo verkstad uppgradera telefonen + ev byta mic. Ibland kan det hända att högtalaren i nackstödet inte sitter som den ska,då blir ljudet lågt.

/Fredrik
av svensen
Frigge skrev:Be din Volvo verkstad uppgradera telefonen + ev byta mic. Ibland kan det hända att högtalaren i nackstödet inte sitter som den ska,då blir ljudet lågt.

/Fredrik
Takk!

Det blir den 19. januar.

Mvh

Sven
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]