Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Ur rabattsynpunkt ganska intressant pris faktiskt:

Privat (-)
Inga ramavtal (-)
Inget inbyte (+)
Kontant betalning (-)

Trots att du ur rabattsynpunkt hade ganska dåliga förutsättningar så fick du alltså 12%. Det om inte annat är intressant att se.
Användarvisningsbild
av CarMan
det är ju som sagt lättare att få bra pris på lager bilar.
När XC90 kom så drog leverans tiden snabbt iväg till över ett år !!! dom som hade beställt påsig lite lagerbilar hade inge problem att sälja dessa med bra förtjänst (man betalade gärna lite extra för att slippa vänta)

jag antar att en o annan återförsäljare ute i landet köptpåsig några XC60, (vilket dom då bestälde innan finanskrisen)
i tron på att köra ett bra klipp (trode det skulle bli en repris på xc90 släppet)
nu står man där med masa bilar o måste få loss kapital
Användarvisningsbild
av Jensen
Vet inte om bilen köptes på Bilia, men det finns idag stora
stöd från Volvo på Lagerbilar som finns ute hos dom flesta handlarna.
Kan även tänka mig att bilen han köpte är spygrön, då han lägger in att färg
inte spelar någon större roll, den färgen kan jag säga att många inte skulle köpa om
dom t.o.m fick 20% rabatt.
Lagerbilar står aldrig med monterade tillbehör, du menar väl options??
Sen framgår ju inte vad fått för pris på Option samt ev tillbehör, kan ju vara så
att du betalt fullpris för övrig utrustning.
Inlägget redigerat eftersom det bröt mot forumsreglerna. /Tomas88
av anis16
Jag tycker den spygröna är snyggare än bronsfärgade men det kanske är nått fel på mig... Dock gillar jag inte kompinationen grön och beige inredning.

Färgen på bilen är en "vanligare" kulör och inte konceptfärgerna. Jo, jag fick riktigt bra rabatter på de optionerna som jag sa att jag inte letade efter... Dock var det dom jag ville ha..
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag tycker att det är bra att du själv är nöjd med din affär, det är det enda som är viktigt. Att just du är nöjd med din affär.
Användarvisningsbild
av jiha
Hej!
Som jämnförelse så sitter jag här med en offert från BMW återförs. på en 520d touring med advantage och comfortpaket inkl 17" som i listan landar på 415k.
Mitt pris: 317k !!!

//& Jia
av Amli
anis16 skrev: Färgen på bilen är en "vanligare" kulör och inte konceptfärgerna. Jo, jag fick riktigt bra rabatter på de optionerna som jag sa att jag inte letade efter... Dock var det dom jag ville ha..
Grattis till en fin bil, men varför så hemlig? Säg bara vad det är för färg :roll:
Vad mer utrustning la du till?
av Lövet
jiha skrev:Hej!
Som jämnförelse så sitter jag här med en offert från BMW återförs. på en 520d touring med advantage och comfortpaket inkl 17" som i listan landar på 415k.
Mitt pris: 317k !!!

//& Jia
Hade inte tänkt att detta skulle bli en Volvo vs BMW rabatt-tråd men när du tar upp ämnet så kan jag bekräfta att det inte tillhör ovanligheterna med denna typ av rabatter hos Bayrarna. Bra grundrabatt kombinerat med kampanjer, gratis kombitillägg osv så hamnar man där.
av perhall
Jag tycker att man absolut inte ska jämföra rabatten på en lagerbil med en beställd bil, utom möjligen om det är en extremt eftertraktad modell med lång leveranstid, typ en ny cab-modell och det är maj och alla vill ha den nu...
1. Handlaren får nästan alltid extra rabatt om han köper lagerbilar
2. Specen stämmer inte med vad kunden vill ha (även om en del kunder helt plötsligt råkar vilja ha en limegrön med spårassistent bensinvärmare och 19 tum men utan xenon...)
3. Rätt ofta är bilen några månader och upp till ett år och ibland ännu mer gammal

Många märken hävdar att de inte ger så mycket rabatt men det stämmer nog inte längre. Såg att Hedin BIl säljer gamla E-klass med 180 000 rabatt, t ex en E200K aut Avantgarde med en del lull-lull för 249,tidigare 430 etc. Bilarna har gått 0-10 mil och är uttagna 2007 och 2008.

PH
Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Ja har man rätt medel eller metod så bl[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]